Gå til innhold
Arkivverket

[#18802] Kaltorprottneros, Sunne, i Sverige


Gjest Inger-Lise Haga Aastad
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Lise Haga Aastad

En gren av mitt slektstre kan spores tilbake til stedet Kaltorprottneros i Sunne i Sverige. Der bodde ekteparet Elof Elofsson og Kirsti Jansdotter en gang i perioden 1730 til 1765 (ca.)Noen som kjenner til stedsnavnet Kaltorprottneros? Jeg ønsker meg all informasjon om fortid og nåtid.Stedsnavnet Stavnæs er også sentralt. Hvor ligger stedet?Med takk for all hjelp og et ønske om fortsatt god jul fraI-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Et godt råd er å bruke GOOGLE i slike tilfelle. Det første navnet fikk ingen treff - kan være feil stavet. Et søk Sunne + Stavnäs ga mange treff, blant andre dette: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne Högdin

Kaltorp eller Kalltorp bör vara ett torp (en husmannsplass) eller en by (landsby) vid Rottneros bruk i Sunne socken (sogn) i Värmlands län (amt). På den karta jag har finns tyvärr inte torpet/landsbyn med.Det finns flera Stavnäs (Stavsnäs)i Sverige, i Värmlands län minst 2 stycken. 1) Stavnäs kyrka (och socken) ligger ca 20 km sydost om Arvika. 2) Stavnäs by ligger mellan Karlstad och Kristinehamn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei.Du kan gå inn på sidene til Anbytarforum og klikke deg in på 'Hvor ligger platsen' så kan du få bra hjelp der.Lykke til!mvh Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.