Gå til innhold
Arkivverket

[#18812] Skifte i Sogn og Fjordane


Gjest Nina Krøger
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Krøger

Hva sier skifte etter Ellef Gabrielsen Våge f. 3.3.1861 d. 6.4.1945 og konen Marie Ellefdtr. f. 14.11.1865 d. ? De bodde på gården Vaage i Askvoll. Se Lenke. Dette er familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

I meldingen tilskifteretten omdødsfallet tilEllef Gabrielsen Våge står det at han var født i Fjaler 3. mars 1861, at hans ektefelle var død tidligere (i 1928), at avdøde 'Etterlater intet til skifte', at han hadde sønnen Gustav og datteren Anna i USA, men adressene var ukjente, datteren Gurine Halvorsen bodde på Grytøyra i Askvoll, mens sønnen Jens var død, og hadde etterlatt seg en datter i Bergen.Bygdeboken kan fortelle at datteren Anne (Marie) utvandret i 1922, at hun var gift med Tollev Farsund, og at hun var på Norgesbesøk i 1954.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Jens sin datter er min mormor. Jens dør i Bergen 1924/25.Men Gurine sin familie vet vi lite om, hvor mange etterkommere fikk hun? Og når døde hun? Kan du hjelpe meg der?Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ifølge Askvoll bygdebok Folket IIB, side 485, ble Gurine Lovise Eilevsdtr Våge (født 1895), gift i 1921 med Karl Halvorsen Heggholmen (født 1895). De fikk seg gardsbruk på Våge i Askvoll i 1927, og fikk fire døtre og en sønn. Den eldste datteren ble født på Herdla i 1922, de andre var født i Askvoll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg antar at flere av dem fortsatt er i live, og vil følgelig ikke kunne gi opplysninger på nett. Derimot vil du mandag finne kopier fra bygdeboken i postkassen, som gir svar på spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.