Gå til innhold
Arkivverket

[#18833] Lars Mortenssøn, Kristiansand 1690-1710?


Gjest Johan Fredrik Bockelie
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Fredrik Bockelie

Jeg leter etter informasjon om Lars Mortenssøn, født på Tjøme (ca. 1640-1650), men bosatt i Kristiansand på slutten av 16oo-tallet. Han hadde en datter, Martha Larsdatter,født på Tjøme i mars 1692. Det jeg ønsker å vite er følgende: Hvor lenge bodde Lars i Kristiansand, når døde han, finnes det skifte etter ham, og hvem var han gift med? Jeg sitter her i Kina og har store problemer med å besøke arkivene hjemme. Om noen kunne hjelpe meg ville jeg være svart takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Bjørn Holt Jacobsen

Hei Fredrik ! Det eneste jeg vet om Lars Mortenssøn er at han er sønn av Marten Anderssøn f.1617 og død på Bukkeli, Tjøme omkring 1664 og hustru Marte Gunnarsdatter f.1628 på Holme, Brøtsø, Tjøme og død på Bukkeli 1696, eller før? Hun var datter av Gunnar Olssøn f.1585, sansynlig på Holme og død omk. 1674 på Holme. Har du fått nye E-post adresse Fredrik, har prøvd å sende deg mail, men den kommer ikke igjennom.Beste hilsner Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Fredrik Bockelie

Hei Bjørn, takk for innspill fra deg. Jeg har lagt inn din informasjon, og sjekker den opp. Det er vanskelig å finne relevant informasjon fra Kristiansand, men jeg prøver. Mht. til e-mail adressen så er densom før fbockelie@hotmail.com. Jeg har hatt litt problemer med tilgjengelighet på internett de siste månedene, men håper det skal gå bedre her i Beijing hvor jeg bor nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.