Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Erik Bjune

[#18850] Amundrød, Drammen??

Recommended Posts

Guest Erik Bjune

Hei!Er det noen som kan si hvor Amundrød i Drammens-området er??En Ola Johannessøn var f. her i ca 1774 og ble etterhvert gift til Vear i Stokke i Vestfold.Jeg er ute etter hans forfedre!!mvh erik

Guest Berit Knudsen

Jeg finner Amundrød kun i Vestfold, men Amundrud i Modum og Norderhov.Men det kan jo finnes andre steder selv om det ikke står i 1801.

Guest Mette Gjertsen
LenkeDet er ikke dette du er ute etter??Siden gården heter Amundrød eller Dammen, og ligger i Stokke........ikke så langt å dra for å gifte seg??Mette

Guest Kristian Hunskaar

Opplagt en tyrkleif av Ketil Firing Hanssen, og en korrekt observasjon av Mette!

Guest Kristian Hunskaar

Her skylder jeg å gjøre oppmerskom på at tyrkleifen ikke er Ketils (i den digitale versjonen); den forekommer allerede hos Lorens Berg.Fadderanalyse og aldersoppgaver etc gjør det overveiende sannsynlig at Berg hadde rett, dvs at Ole Johannessen på Vear var født 1774 på Amundrød (også kalt Dammen) i Skjee som sønn av Johannes Olsen og Lene Andersdatter.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.