Gå til innhold
Arkivverket

[#18853] Dødsmelding Vaksdal i Bruvik 1929 - Synneva Bergesen


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Synneva Bergesen, fødd i Hafslo 16.8.1846, døydde på Vaksdal i Bruvik 10.3.1929.Er det mogeleg å få greie på kva ervingar ho hadde og kvar dei budde i 1929? Står det noko om mannen Carl Bergesen?På førehand, hjarteleg takk for hjelpi!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Synneva Bergesen var pakkhusforvalters enke, enke etter 'i 1898 avdød mann Carl Bergesen'. Fellesboet ble registrert, og tatt under behandling som bo nr. 50/1929 i Nordhordland.Som arvinger omtales: Gina Wabst, født 18. sepr. 1864, gift med Gustav Wabst, Larvik, Bergithe Aldahl, født 22. august 1870, gift med Andreas Aldahl, bosatt Vaksdal, Karl Bergesen, født 15.august 1872, bosatt Vaksdal, Enevold Bergesen, født 17. mars 1878, bosatt Voss, Amanda Meringen, født 5. april 1881, gift med Odd Meringen, Vaksdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Og her finner du vel Amandas ektemann i 1900. Lenke Og da er nok han den samme Odd som ble født 30.09.1873 og døpt 30.11.1873 på Voss av foreldre Peder Olsen og Martha Oddsdtr.Det er nok den Peder og Martha Mæringen du finner i 1900 på gården med samme navn.(FamilySearch IGI)Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Dersom den Karl jeg fant (ref. innlegg nr.4) er rett , så var han gift med en Martha Amundsdtr.Hun skulle etter tellingen være født på Voss.En Martha Amundsdtr. ble født 13.07.1874 og døpt 11.10.1874 på Voss av foreldre Amund Larsen og Martha Knudsdtr.Da er det foreldrene hennes du finner her i 1900. Lenke Da ha trolig Karl og Martha giftet seg på Voss tett før 1900.Et oppslag i kirkeboka der burde kunne bekrefte/avkrefte om det er rett Kalr Bergsen jeg har funnet.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her stokket navnene seg ettertrykkelig. Karl jr. giftet seg selvsagt med Inger, og det er Inger som ble født på Voss i 1874 av Martha Knudsdtr. og Amund Larsen.Mvh.Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Yngve og Rune for nye glimrande opplysningar om denne huslyden. Eg er heilt overvelda over alle desse ''julegåvene''! No lyt eg setja meg ned for å studera opplysningane i detalj. Her burde det vera mogeleg å spora opp etterkomarar...!Nok ein gong hjarteleg takk!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.