Gå til innhold
Arkivverket

[#18860] Anne Maria Christensdtr. f.ca.1775,Strømm,Hurum,BU.


Gjest helmin kvennodd
 Del

Recommended Posts

Gjest helmin kvennodd

Hei!! Jeg er på jakt etter foreldrene til Anne Maria Christensdatter,f.ca.1775(jfr.Ft1801), hun ble gift med Tryg Rasmussen,dpt.11-03-1770, I Strømm, 11-11-1799. Jeg har noe bakover på husbonden, men kan ikke finne Anne Maria i Hurum. Kanskje noen der ute vet noe mer om henne , mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Helmin Kvennodd

Hei!! Jeg prøver denne igjen,er det noen som har tilgang til k.b. for å se på deres giftemål, kanskje hennes fars navn står der?!!! mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helmin Kvennodd

Hei Berit!! Dette er en god kandidat, men husker du hvor Tangen hørte hjemme da, Strømsøe er vel nærmest, men lå det i VE. eller BU. i 1776?? mvh helmin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Helmin Kvennodd

Hei !! Prøver denne ennå engang, er det noen der ute som har tilgang til giftemål i Strømm kirke?? Tryg og Anne Maria giftet seg 11-11-1799, sporet til Berit virker bra , men må få sjekket giftemålet først. takknemlig for alle opplysninger. helmin fra brevik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg vil ikke begi meg ut på å si hvor Tangen hørte under på det tidspunktet. Men film av kirkebøkene ligger under Strømsø Buskerud. Min far sa en gang at grensen mellom Busk. og Vestf. fulgte jernbaneskinna, men jeg har aldri sjekket dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg kan prøve å finne ekteskapet i morgen så slipper du å bestille akkurat de, men jeg tror ikke at det står hvem som var foreldrene. Men vi får håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Strøm anmeldt til ekteskap 14/10 1799 Tryg Rasmussen Svelvig og Anne Maria Christensdt. Strømmen. Gift 11/11 1799 Tryg Rasmussen Svelvigen og Anne Maria Christensdt. Strømmen. Caut. Kud Knudsen Krydsherad og Michel Tollefsen b..gg.. av stranden?Ingen Anne Maria døpt 1774-77 Hurum eller Strømm(en).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helmin kvennodd

Hei Berit! Hjertelig takk for hjelpen, jeg får sjekke faddere til barna. Kanskje det gir en pekepinn. døpte ligger jo allerede på nettet. igjen tusen takk,mvh helmin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Fadderne ligger også på nettet, men det ser ut som om du må bla deg frem til rette ID nr. som jo for deg starter oppi 18.. og videre til langt over 2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helmin kvennodd

Hei Berit! Det blir litt av en jobb, men det blir en jo vant til med denne hobby`n. takk igjen helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helmin kvennodd

Hei Berit!! Jeg fant ut av 'faddere til døpte i Hurum',en av fadderne het Christen Larsen, og en av barna heter Hans, så ditt forslag på foreldre kan jo stemme. mvh helmin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.