Gå til innhold
Arkivverket

[#18868] Rudolf August Møglestu (e?) Mardø


Gjest Tørres Sande
 Del

Recommended Posts

Gjest Tørres Sande

Hvem kan hjelpe meg med anene til Rudolf August Møglestu (e) f. 20.11.1806 d 22.4.1841 i Stavanger. Ruldolf skal være født ved Arendalstraktene (Mardø?) Mener at foreldrene er: Arnt Møglestu og Sisilia Marie Munk. Men vet ikke mer. Kan noen være til hjelp ? Jeg kan nås på tsasande@yahoo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Møglestu er vel i Lillesand, gamle Vestre Moland sogn.Eg fant denne på Familysearch som eg vil gjette på er Arnt Møglestu:Arndt KIOBMAN Christening: 05 Jul 1769 Place: Vestre Moland, Aust-Agder, Norway Father: Anders MOGLESTUE Mother: Catharine Maria KIOBMAN Batch Number: C421221Det ser ut som foreldrene må vere Anders Nilsen Møglestu og Cathrine Maria Christensdatter Kjøbman:Andreas, - Carl Mathias Kiobman Birth: 15 Nov 1775 Christening: 17 Nov 1775 Place: Vestre Moland, Aust-Agder Father: Anders NIELSEN Mother: Cathrine Marie KIOBMANHana Birth: 21 Jul 1770 Christening: 27 Jul 1770Rennild Schare Christening: 25 Feb 1762 Place: Vestre Moland, Aust-Agder, Norway Father: Anders NIELSEN Mother: Catharine Mariae CHRISTENSDRKaren Landvig ANDERSDR Christening: 30 Jan 1757 Place: Vestre Moland, Aust-Agder, Norway Father: Anders NIELSEN Mother: Catharine Mariae CHRISTENSDR Arent Kiobman Birth: 02 Sep 1792 Christening: 06 Sep 1792 Place: Vestre Moland, Aust-Agder, Father: Peter MUNCH Mother: Rennild Schare ANDREASDR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tørres Sande

Flott. Fikk ikke helt med med forbindelsene her. Er det slik at foreldrene til Rudolf August Møglestu- født 1806- er Andreas Carl Mathias f 15.11.1875 og Cathrine Marie ChristensdtrTørres Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Anders Nilsen Møglestu 1732-1795 og Catharina Maria Christensdatter Kjøbmand f. 1736 hadde i alt 19 barn i sitt ekteskap. Nr. 14 var Arnt Kjøbmand[Andersen Møglestu], døpt 5. juli 1769 i vestre Moland i Aust-Agder.Dette er min stefars slekt, og jeg har en del om Anders Nilsens og Catharina M. Christensdatter forfedre og etterslekt, men jeg kjenner ikke til hvem Arnt giftet seg med.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tørres Sande

Takk for svar . Jeg vil gjerne ha mer informasjon om anene til Arnt . Men er det noen andre som har inforasjon om hans ektefelle som jeg mener er Sisilia Marie Munk (Munck ?)Tørres Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Det er sannsynlig at Arent Kjøbman Andersen Møglestue, Vestre Moland, f 1769, er den rette. Søstera Rennild Skare Andersdatter, f. 1762, gifter seg med ein Peter Munch. Dei døper ett av barna sine Arnt Kjøbman i 1792. Da er det mulig det er samme familien Arnt Møglestu, f. 1769, gifter seg inn i.Dei er ikkje å finne i FT-1801, sannsynligvis fordi dei er i Danmark. Dei gifter i Danmark i 1801:ARNT MOGLESTUE Spouse: SIDSE MARIE MUNK Marriage: 24 SEP 1801 Frederiksberg, Kobenhavn, Denmark LDS IGI Batch No.: M202231Dei får et barn i 1810 i Østre Moland (på Mærdø?):ADOLPH ROMSALD MOGLESTUE Birth: 14 MAY 1810 Christening: 09 JUN 1810 Ostre Moland, Aust-Agder, Father: MOGLESTUE Mother: CICILIE MARIE MOGLESTUEEg har ikkje funne Rudolf August på Familysearch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Kjell Rosenberg omtaler i sin Lillesandsbok: - Skipperborger Arnt Peter Møglestu omtales 1859 av Kjell Rosenberg i Lillesand historie I s 293. Han eide da Brentemoen gård. - AP Møglestu var ugift og sønn av skipperborger Niels Andersen Møglestu (1758-1824). Ref. Rosenberg s 379. - NA Møglestu var svigersønn til overtollbetjent i Mandal, Carl Sigismund Treu. (Rosenberg s 378). - NA Møglestu var gift med Trine Christensdatter Grimenes.Uansett om mine utvalgte notater er relevante for hovedspørsmålet så kan nok Kjell Rosenbergs bok være en nyttig kilde. Det er utgitt et eget navneregister som er helt nødvendig.- Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.