Gå til innhold
Arkivverket

[#18887] Slekt fra Vestre Toten, utvandret


Gjest Frank Rønning
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Rønning

Berthe Elene født 1835 i Hagen, datter til Ole Torstensen Eriksrudstuen, Vestre Toten, utvandret til Amerika. Jeg kan ikke finne noe om når og hvor hun utvandret, hverken i immigrant/emmigrant kilder eller andre norske/amerikanske kilder. Finnes det slektshistoriske kilder eller informasjon i Toten Museum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det er vel usikkert om dette er den riktige, og du sier ingenting om hvorvidt hun var gift eller ikke. Jeg fant på FS en Peder Evensen og Birthe Helene Olsd. som giftet seg 1859, riktignok i Østre Toten. Videre fant jeg ved ved 'foreldresøk' to barn født i Vestre Toten hvor navn og alder stemmer med dem som utvandret (Oline 1861 og Petra 1870). Du får ta dette som det det er - forslag.Mvh. Astrid Ryen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Dette kan være den farmeren Peter Evenson m. familie som vi finner ved 1880-tellingen bosatt i Moskcow, Iowa, Wisconsin, selv om alderen ikke stemmer så godt for alle. Bruk f. eks. Familysearch 1880-telling.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Fjellhaug

Det finnes mye informasjon om utvandrede på Toten økomuseum. Faktisk arbeides det for tiden med en bok om utvandrede fra hele Toten. Ta kontakt med museet, og Ole Granum. De har mailadresse, men den husker jeg ikke. Prosjektet tar gjerne imot opplysninger du sitter med om hva som skjedde med Berte Elene i Amerika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.