Gå til innhold
Arkivverket

[#18898] Link til mangler i 1865 tellingen virker ikke, hvordan søke på alder/født


Gjest Vidar Holum
 Del

Recommended Posts

Gjest Vidar Holum

Hei Link til mangler i 1865 tellingen virker ikke når jeg går inn via dokumentasjon. Skulle sjekke for en annen hva som manglet i Oslo 1865. Får bare en Java error ser det ut som.I 1875 står det ikke noe om mangler men det betyr vel ikke at tellingen er komplett?Prøvde også i 1865 å søke på alder/født 19 år eller 1846 men det så ikke ut som avgrensingen virket. Prøver jeg inneheld få jeg opp en side med teksten feil.Hva har jeg gjort galt?Fortsatt god jul.Vidar Holum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Kopperdal

Lenka til manglar frå dokumentasjonsfilen er endra.For 1801, 1865 og 1900 er dei listene som eksisterer registrerte. For 1875-teljinga er det derimot berre ein del av teljingane som er registrerte. Under søkjeskjemaet for landsomfemnande søk i denne teljinga står det: 'På denne sida er det mogleg å føreta landsomfemnande søk i folketeljinga 1875, men ver merksam på at materialet ikkje er fullstendig. Me har ikkje registrert noko sjølve; det aller, aller mest er materiale me har fått frå RHD. Såleis er dekninga god i Nord-Norge, dårleg i resten. På denne sida kan du foreta søk i dei kommunane me har.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

1865 - telling: Ved landsdekkende søk må du alltid skrive inn årstall og ikke alder, velg 'er lik' og du vil få opp alle som er født i det året. Du kan utvide søket med +/- fra ett til ti år, og kan forsåvidt få vite hvor mange som ble født innefor en periode på inntil tjue år.Hvis du går inn i en enkelt kommune/prestegjeld, må du velge alder og 'er lik' - 'byrjar på' eller 'inneheld' virker ikke. Du kan i midlertid velge 'alle' og får da se hvor mange som er 19, 20 år etc.Jeg håper dette stemmer.Mvh. Astrid Ryen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.