Gå til innhold
Arkivverket

[#18926] Ingebrigt Ingebrigtsen, Ørland


Gjest Øyvind Thomassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Øyvind Thomassen

Kor kom dei frå? Ingebrigt Ingebrigtsen, f.ca.1757 og Anne Jonsd., f.ca.1776. I 1801 var han tømmermann og ho tjener på prestegarden Viklem på Ørlandet. Dei fekk same året dottera Johanna som i 1831 var gift med John Olsen Almanaunet frå Bratsberg, Strinda.Kor kom Ingebrigt og Anne frå? Dette er einaste registreringa eg etter å ha leita i fleire år har vore i stand til å finne om dei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karen Husdal Brevik

Hei og Godt Nytt År! Dette fant jeg på Leif Kvernusviks sider (Kirkebøker Ørland pr.gj.) http://home.online.no/~lancom/ : 1801, søndag 4.januar ved Viklem, viet ungkar Ingebrigt Ingebrigtsen Viklem og pike Anne Johnsdt.ibid. 1801, 24. søndag etter trinit ved Viklem, 15.november, døpt Ingebrigt Ingebrigtsen Vik og kone Anne Johnsdtr., datter Johanne f. 2.oktober.Ved Hovedkirken er det konfirmert ei Anne Johnsdtr. Røstad den 9.oktober 1791, og ved Viklem er det konfirmert ei Anne Johnsdtr. den 21.oktober 1792.Jeg vet ikke om dette hjalp deg noe videre, men det finnes kanskje andre som vet noe mer. Mvh Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Thomassen

Godt nytt år til deg også Karen - og alle andre! Takk for interessa! Det du fann på sidene til Leif er det som eg også har. Når Ingebrigt brukte namnet Vik har eg vurdert som eit namn for Viklem - områdenamn. Dei to kvinnene Anne Johnsd. du nemner er nok minst 6-7 år for unge til å vere aktuelle?mvh Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karen Husdal Brevik

Hei igjen! Hvis Anne var f. ca. 1776, og ble konfirmert 14-16 år gml., så er det jo en mulighet for at det kan være en av disse to. Jeg vet ikke, men hva var konfirmasjonsalderen på 1700-tallet? Uansett, lykke til videre! Mvh Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.