Gå til innhold
Arkivverket

[#18939] Johan Andersen f. ca 1863, Nannestad?


Gjest Heidi C. Huitfeldt
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Jeg prøver å finne JOHAN GUSTAV ANDERSEN f ca 1863 og INGA/INGER KRISTINE KRISTOFFERSDATTER f ca 1855/58, og deres opphav.Jeg har søkt i FT 1865, men kan ikke finne dem. Jeg finner heller ikke Karen Mathea Andersdatter f 1858 (Johan Gustavs antatte søster) eller noen familie med Anderssønner- og døtre som kan passe med Johan Gustav og Karen Mathea. Jeg finner heller ingen på Familysearch.Er det noen som kan hjelpe meg videre?Her er det jeg har:Johan Andersen f. ca 1863 er i FT 1900 å finne som enkemann med med fire barn på Ruudsbraaten i Nannestad. Hos ham er hans (antatte) søster Marthea Andersdatter f. ca 1858. [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00238&variabel=0&postnr=2930&fulle=true&spraak=n>LenkeI Nannestad bygdebok, Bjørke sokn står det under Ruudsbraaten at Johan Andersen er enkemann, gift(!) med Karen Marthea Andersdatter f 1858 og har barna Marthin, Karl, Marie og Anna. Han var den siste husmann på Ruudsbraaten.Under Holkebyhøltet står det ”Johan Andersen Stensrud fra Lauvåsen f 1863, gift med Inga Kristine Kristoffersdatter f 1855 var husmann her...” (omkring 1890) Både Stensrud og Lauvåsen finnes i Nannestad, men det finnes ingen opplysninger knyttet til Johan Andersen og disse stedene i bygdeboka. (Men, det finnes også en plass Lovaas under Stensrud i Skedsmo, og jeg har sett litt på denne familien, men her er ingen Karen Mathea..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

I 1865 så fant jeg 1 Inger Kristine Ch/Kristoffersdt. 8 år på Oltesvig i Høgsfjord RO. Det var faktisk den eneste. Hun kan jo finnes andre steder, men da uten Ch/Kristin/e.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei! Ved søk på FS fant jeg en Johan Gustav døpt 30.6.1861 i Nannestad av foreldre Anders Christoffersen og Marte Jonsdatter. Ved videre søk fant jeg i tillegg følgende barn døpt i Nannestad med samme foreldrenavn:1. Jens Christian døpt 3.6.1849 2. Gustav døpt 6.3.1853 3. Anne Marthea døpt 15.10.1854 4. Anne Marthea døpt 6.6.1858 5. Hanna døpt 26.12.1863 6. Mina døpt 29.4.1866Håper dette kan være til hjelp. Mvh. Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Tusen takk!Etter å ha søkt i FT 1865 med de nye opplysningene er det fremdeles en gåte for meg hvor de var da. Finner kandidater til de to eldste brødrene Jens Christian og Gustav Andersen, men ingen av de andre og heller ikke foreldrene.Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Hei Egil,Ja, denne er skikkelig lei! Jeg tenkte også på at de var på reisefot, men de har jo tilsynelatende døpt barn i Nannestad både før og etter 1865 da..Det rare er at jeg ikke kan finne noen av dem! Det må være noe grunnleggende galt et sted, -men jeg fortsetter å lete ;-)Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ronny Rismyhr Haugen

Det er ikke så rart at du ikke finner folket ditt i 1865. Tellingslistene for Bjørke sokn i Nannestad (1457 personer) er nemlig gått tapt - dessverre. Se 'Manglar i teljinga' på forsiden til 1865-tellinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Da har det i det minste en logisk forklaring! Og jeg skulle ha tenkt på å sjekke mangler, -jeg vet jo at det står der.Jeg må nok sjekke med kirkebøkene.Takk hjelpen!Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.