Gå til innhold
Arkivverket

[#18953] Poul Pedersen Vågå-Fræna


Gjest Knut R Sande
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut R Sande

Etter godt resultat med temanr 18931, forsøker eg å finne opphavet til Poul Pedersen. Eg ser han er ført som innflytta til Eidem i Fræna i 1835, 19 år gammal, med attest frå G Krag av 4. mai 1835. Eg tolker pr gjeld til Lesjø, men første bokstav liknar mest på ein V. Mannen giftar seg 21. juli 1839, og er 22.5 år ifølge kyrkjebøkene her. Er det nokon som finn ein god kandidat?Helsing Knut R Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Sæterø

Hei!Jeg fikk kirkeboka og klokkarboka for Fræna 1817-1872 på microfische i posten i går. Og med hjemmelån av leser fikk jeg sett på dette. For meg synes det som om det står Vaagø Prestegjeld (noe som bekreftes på digitalarkivet) Og ved giftarmålet kan jeg tyde bruden til Berith. Kan nok tyde på at det er denne familien.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Hm - det er mye som kan stemme med at det var denne mannen: [url="http://www.arkivnett.ol.no/dbsok/ndetal.asp?PT=Utflyttede&Post=950>Lenke utflyttet fra Lesja prestegjeld. Brennhaugen er nærmere lokalisert til Dovre sogn, og er ikke langt fra grensen til Vågå prestegjeld.Det skiller 2 år på alderen (7 og 9 er lette å blande) og 1 dag på attesten :-)Døpt i Dovre kirke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut R Sande

Mykje takk til Aud, dette med attesten gjer at eg trur på dette. Det at Poul blei far i januar 1836 er vel ikkje vanskelegare når ein er fødd i 1818 enn om han var fødd i 1816?Eg får leite fram fleire spørsmål vedr innflyttarar til Fræna frå Gudbrandsdalen.Helsing Knut R Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.