Gå til innhold
Arkivverket

[#18958] Helene Toresdtr. f. 1852 i Sørsdal, Norderhaug


Gjest Terje bjørndahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje bjørndahl

Hei! Hans Hansen f. 1843 i Finsrud under Odals Værk ble gift i 1875 i Strøm kirke i Sør Odal, Hedmark med Helene Toresdatter f. 1852 Sørsdal, Nordehaug. Hennes far var Thor Helgesen. Kan noen gi noen opplysninger om hvor Helene kom fra, og hvor begge be av? Hilsen Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei Terje, legger inn denne Lenkeden har dusikkert fra før , så på søk etter Sørsdal, at disse gårdene lå/ligger under Lunder sogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Bjørndahl

Hei! Takk skal du ha Egil for lenken. Jeg har sett på den og funnet Helene i 1865 tellinga. Jeg lurer fortsatt på hvor Hans og Helene slog seg ned som gifte. Finnes de i bygdebok e.l. for Lunder? Jeg har sett nærmere på giftemålet i kirkeboka her i Strøm, og funnet ut at kanskje det bare er en innføring, slik at de giftet seg i Norderhov / Lunder ? Hilsen Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.