Gå til innhold
Arkivverket

[#18972] Bernhard Njaa. Fra Time til Utstein


Gjest Agnete Schjønsby
 Del

Recommended Posts

Gjest Agnete Schjønsby

Bernhard Njaa skal ha giftet seg med Kristina Jonsen, antakelig på Mosterøy/Utstein kloster. Bernhard skal ha kommet fra Njå i Time, Kristina har ukjent opphav, men skal ha blitt sendt til Utstein som foreldreløs 4-åring. Bernhard og Kristina fikk et barn i 1924. Jeg finner dem ikke i 1900, og antar at de har giftet seg etter dette.Noen som kan hjelpe? Agnete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnete Schjønsby

Jeg glemte å nevne at Bernhard skal ha forbindelse til gården/plassen Fjøløy/Fjeldø ved Utstein. Jeg antar at Fjeldø i Mosterø er identisk med Fjøløy ved Utstein kloster. Alle korrektiver mottas med takk! Agnete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Hei , jeg finner denne familien på gården Øygard , Rennesøy , b 3 , s 1479. Bernhard Johan Njå, f 2 12. 1901 i Høyland prestegjeld , gift 11.3 1922 i Stavanger m Kristine Johnsen f i Stavanger 10.04 .1905 , d. 18.12.1987 .Vaks opp på Haugvaldstad og Hodnefjell( Rennesøy ). Far , sjømann Johan Johnsen . Og du finner bilde av familien på side 1480, .Send meg en mail har problemer å få tak i bygdeboka . tovt-eik @online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.