Gå til innhold
Arkivverket

[#18977] Møllemester Hans Peter Nielsen, Vaksdal (Bruvik)


Gjest Kjell Henry Skåden
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Henry Skåden

Hans Peter Nielsen, dansk statsborger og født i 1846 var Møllemester i Vaksdal (Bruvik) hvor også hans barn (Frithjof, Holger, Harald og Hans Fredrik) ble født mellom 1883 og 1891. Hans hustru er Margrethe Henriette (Hansen) f. 1852/1853. Finner familien igjen i FT1900 i Bergen, hvor Hans Peter drev Smergelstøperi og bodde i Slottsgade 7 med sin familie. Hans sønn Holger arbeidet da i 'Faderens forretning'. Etter 1900 finnes ingen 'spor' etter hverken foreldrene eller sønnen Holger som ble født 16 Sep 1884.Finnes det noen som har opplysninger om denne familien og da særlig om sønnen Holger Nielsen, som antagelig har benyttet Nissen som et alias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Henry Skåden

Jeg antar at dette kan være Holger, noe i bakhodet mitt sier at Vaksdal er et bra spor, men dersom du kan sette meg på et annet og kanhende rett spor vil jeg være takknemmelig. Et godt nytt år Hans og takk for det gamle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Gangstø

Ja Godt Nytt År til deg også. Nei jeg har ingen spor her. Jeg har vel ikke gjort så mye med denne saken siden sist vi hadde saken oppe. Nissen navnet har i hvertfall ikke ført noe steder så vidt jeg kan se. Interessant om dette er rett person. Aldersmessig stemmer det jo og med bakgrunn fra Danmark er det mye som tyder på at dette er verdt å følge opp. Fint om du holder meg oppdatert om hva du finner ut. Min email adresse er som tidligere. Mbh Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
  • 3 år senere...
Gjest turid hølleland

Hei! Holger Nielsen, sammen med h. Agnes Nielsen, er fadder i Hans Peter Nielsens dåp i Hauge menighet i Oslo 29. 08 1926 Lenke . Hans Peter Nielsen (f 1926) er sønn av Harald, bror til Holger. Harald Nielsen ble boende i Oslo iallefall til etter 1960.Jeg er veldig på leit etter denne familien: Både hvor Hans Peter og Margrethe Henriette kom ifra og hvor de ble av. Lurer også på hvor resten av søskenflokken ble av... det er (vagt) antydet at familien senere hadde tilknytning til Kongsberg Våpenfabrikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.