Gå til innhold
Arkivverket

[#18980] Søker opplysninger om Marte Marie Knudsd fra Norderhov


Gjest Egil Sundelius
 Del

Recommended Posts

Gjest Egil Sundelius

Søker opplysninger og hjelp om 1. kona til Elling Andersen fra Norderhov Lenke Marte Marie Knudsd født ca 1829 gift 14/9 1850, men når dør henne ?Deres siste barn Christian Ellingsen er født 1861, så da er det etter det !(Bestyrer damen blir neste fru Andersen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Kvernhusvik

Husmannskone Marthe Maria Knudsdtr, død 06.11.1863, b. 22.11.1863, 35 år, Vagereie, 429/133.Ved vielsen i 1850 er oppgitt Vagereie på begge, Knut Amundsen som hennes far, og da er det vel henne du finner på FS f. 15.11.1829, døpt 28.02.1830, foreldre Knut Amundsen og Maria Pedersdtr.mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Mange takk Leif, jeg hadde fødtsels åre, men ikke datoen på henne.Prøver og finne 'riktige' Knud Amundsen, men det er ikke helt lett...Finner to på FS fra N.hov født 1784 og 1786, pluss en på Nes i Halingd. f 1786. Men hvem er riktig?Mange hilsen Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Kvernhusvik

Ved vielse 30.12.1816 i Norderhov sakser jeg følgende: ungkar, tjenestedreng, soldat Knut Amundsen Weisteen 32 år og tjenestepike Maria Pedersdtr Hesselberg 25 år, forlovere: husmann Hans Larsen Giloug og husmann Jens Madsen Prestegårdseie. 405/17Med utgangspunkt i de to på FS, den første døde nok tidlig:26.09.1784 i Lunder, Norderhov døpt Amund Knudsen og Kirsti Knudstr: barn Knud, Test: Ane Lerfaldet, Helge Knudsdtr, Ole Lerfaldet, Ole Ellingsen Biørnerud, Elling Evensen Hauchedalseie01.01.1786 i Lunder, Norderhov døpt Amund Knudsen Halchinrudeie og Kirsti Knudsdtr, barn Knud, Test: Ole Ellingsen Biørnerud, Clemet Østensen?, Ellev Knudsen, Barbro Sørsdal, Rønaav EllingsdtrAmund døde før 1801, enken og barna er på Halchinrud. Tipper din Knut er han på Bornaas, det ligger jo bare et par 'klikk' fra i ft1801.Knut ligger inne på Pedigree på FS f. 1785, du kan jo kontakte ham som har lagt det inn. Han har sikkert mere, om ikke annet for å luke unna. Jeg har ikke sjekket han født i Nes. Ikke noe av dette beviser at den Knut gift i 1816 er han født på Halchinrud, men det er høyst trolig etter min mening.mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei Leif, kan ikke få sakt mere én tusen takk.Pusi at 'han' Ole Ellingsen er med både i 1784 og 1786, dette navne 'lever' enda som Erling Fr. Så han er nokk nerme slekta!mange takk Leif, hilsen Egil i Vestfold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.