Gå til innhold
Arkivverket

[#18998] Foreldre til Anne Nicolai_Tuxen


Gjest Nina Krøger
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Gertru Jacobe Johand. ble døpt 14/10 1763 Y.Holmedal(ID 1429) SF, far Johan Tuchsen. Om Johan var sogneprest vet jeg ikke.Familysearch, usikkert må sjekkes mot kirkebok. Gift 15/6 1758 Orskog M&R Johan Friderich Tuchsen og Anna Nicolaja Hiort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det ser ut til at det er stor forvirring i innleggene under 10232.Per Nermo (9) påstår at Anne Lampe er moren til Gertru. Mens Terje Skrolsvik (6) skriver at Anne Lampe døde 4/6 1757.Iflg. FT 1801 så står det Anne Nicolai-tuxen 67 år og mor til Giertru.Da skulle vel kanskje svaret bli at Anne Lampe døde 1757, og Johan T giftet seg igjen med Anne N. Hiorth i 1758, og de fikk Nicolaj Friderich dpt. 10/6 1762, Gertru Jacobe dpt. 14/10 1763 og Johan Friderich dpt. 2/8 1767, alle Y.Holmedal. Deres første barn hadde jo også mellomnavnet Hiort Døde Tuchsen i Y.Holmedal:29/7 1759 Anna T f.1759, fullt navn Anna Hiorth Tuchsen, 13 uker 1 dg.16/2 1776 J. Fridrich T. Bjerg, sogneprest, bgr.23/2.4/10 1808 Anna Nicolina T., Åsnes, madame, f.1734.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Glemte å ta med at Anne Lampe var f.1728, og det passer heller ikke med alder i 1801.Og så ble det litt tull på slutten av forrige innlegg. 'Døde Tuchsen i Y.Holmedal' skal være beg. på nytt avsnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Takk og takk. Min 4 x tipp oldemor er også barn av Anne N. Hjort og Sogneprest Tuchsen. Hun heter Juliane R. Tuchsen f. 1767. Sogneprest Tuchsen dør i Ytre Holmedal. Se LenkeHvis jeg har forstått det riktig så var Sogneprest Tuchsen gift 3 ganger. Han etterlot seg mange barn, jeg trenger litt hjelp fra dere der ute for å få kartlagt alle. På forhånd takk.Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Det er mye mulig jeg kan ta feil her også, i og med at sønnen heter det samme som sin far. Se: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe,'>http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe>http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe, Lenke, http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe, Lenke.Her er ekteskap inngått i Bergen med navnet Tuchsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger
Gjest Tor Andersen

For å lage 'varige' lenker må du nok gå inn på hver enkel post og lenke til den. Resultat av et søk ser fint ut, men vil forsvinne etter en tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Jeg prøver igjen. Gifte Bergen:Johan F. Tuchsen g. 18.1.1719 hustru ikke oppført. Johan F. Tuchsen g. Abel Cathrine von Krogh 15.3.1770. ( Er dette en sønn???)Barn registrert i Bergen, Far: Johan F. Tuchsen og mor: Barbra Hansd. Schnel/SnellElias Peer f. 1718 Aselina Cornelsche f. 1720 Johan Friderich f. 1723 Hans Frideric f. 1724 Dorothea Maria f. 1727 Hanna Elisabeth f. 1729 Barbro Schnel f. 1731 Ane Dorthea f. 1732Barn registrert i Sogn og fjordane, far. Johan F. Tuchsen og mor Anne N. Hjort:Nicolaj Friderich f. 1762 Gertr Jacobe f. 1763 Nils Mechlenburg f. 1765 Johan Friderich f. 1767 Juliane Rebecca f. 1768 (dette er min 4 x tipp oldemor)Som du sikkert har oppdaget mangler det noen opplysninger. Anne Lampe har jeg ingen opplysninger om ei heller noen barn.Kan noen hjelpe?Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Skrolsvik

Anne Jacobsdatter Lampe f.1728 Bergen døpt 11/10-1728 DK død 4/6-1757 var gift med Johan Fredrich Tuchsen 10/7-1749 Torvestad Prestegård ?.Tre barn notert: Anne Carine,Barbara, og Elias Petrus. Anne var datter av Jacob Jansen Lampe f.1691 Bergen d.1729 Bergen begr 27/7-1729 DK og Anne Carina Erichsdat Leganger d.1747 Bergen.Trenger du mer om Anne ?? Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Jeg hadde trengt opplysninger om Anne og hennes plass 'i rekken' hos Tuchsen. Vi er noen som skal kartlegge Tuchsen og dens forgreninger. Så vi trenger de opplysninger som er om Tuchsen.Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Skrolsvik

(11) Jan Friedric Eliassøn Tuxen f.1/11-1743 gift m Abel von Krogh, var sønn av Elias Petrus Tuchsen og Susanna Marie Ochen, iflg Jan Frode Johansen . Se 14975.Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Tuchsen slekten er veldig forvirrende. Her blir det operert med like navn i flere generasjoner.Men takk for hjelpen, Terje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Mulig jeg gjør dette enda mere forvirrende, men det finnes også en Johan Friederich Tuchsen som gifter seg med Else Margrethe Wielsgaard i Fredrikstad 27.9.1757. Jeg regner med dette må være den samme slekta??Foreldre til denne Johan F. Tuchsen har jeg ikke, men han fikk ihvertfall 3 døtre: Martha f. 1758 - død 1770, Magdalena f. 1760 - død 1770 og Johanne Sophie Amalia f. 1763. Den siste ble gift med Johan Wilhelm Michelet f. 1753 i Trøgstad. Han ble i 1804 utnevnt til sogneprest i Råde, men døde før han ble tilsatt. Disse kan du finne i 1801 tell. om de er av intr.Denne Johan Friederich T. som var kaptein og deltok i krigen i Holstein døde 8.4.1764 i Christiania. Hans kone Else Margrethe døde 14.11.1770 i Fr.stad.Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.