Gå til innhold
Arkivverket

[#19010] Dødsfall/skifte etter Christian Nicolaus Hille i Bergen.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Den 19.10.1874 fødes Nicola Kristine , datter av afdød Dampskibsfører Christian Nicolaus Hille.Han var i live i 1873 da han også ble far.Han var gift med Emilie Sophie Kramer.Men jeg kan ikke finne ham død/gravlagt.Finnes det noen dødsmelding/skifte som kan kaste lys over saken? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Paasche

Angående min oldefar Christian Nicolaus Hille har jeg funnet en henvisning til ham i Lenke , hvor hans død er oppgitt til Feb 1874. Der er en kildehenvisning til 'Familien Lem i Norge' side 19, forfatter: Claus S. Rumohr, utgitt: 1870-1889. Jeg har ikke adgang til boken her, så hvorvidt den inneholder ytterligere opplysninger kan jeg ikke avgjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg takker for henvisningen. Jeg var kommet fram til at han måtte ha levd jan/feb. 1874, ettersom Nicola ble født 19.10. samme år. Jeg er ikke selv i slekt , men prøver for en venn av meg å sette sammen et slektstre. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Christian døde februar 1874 under forlis paa reise fra New York.Kilde:G.F.Heiberg. Hilleslekten i Sogn. Tidsskrift for Historielaget i Sogn. No.3.1915.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.