Gå til innhold
Arkivverket

[#19022] Dalen - Torkild og Lydia Marie


Gjest Kjell Mo
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Mo

Jeg leter etter opplysninger om platearbeider Torkild Dalen og hans hustru Lydia Marie Dalen f. Pedersen. De bodde antagelig i Arendals-distriktet på 1920-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Fjogstad

Hvis det ikke kommer noe svar her i forumet, vil det vel være riktig å gjennomgå de microkort som finnes for perioden omkring 1920:LenkeMvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Mo

Hei Berit!Etter at jeg sendte min etterlysning, fant jeg samme person som deg. Jeg tror det kan være personen jeg leter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Mo

Jeg forsøker å finne ut hvor 'Arb. paa jernskibsverft' Torkild Dalen f. 1880 i Holt og bosatt på Fjære i 1900 senere bosatte seg. Og hvem var Lydia Marie, og når og hvor giftet de seg? Kan de ha vært bosatt i Vestfold? Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kjell Mo

Jeg tror at Torkild Dalen kan være sønn av Erik Th. Dalen f. 1852 og Marthe Thorbjørnsen f. 1854 i Holt, jfr. FT 1900. Jeg har imidlertid ikke funnet flere opplysninger om Torkild Dalen og kona Lydia Marie etter 1900. Ifølge slektninger kan de ha bosatt seg i Arendals-distriktet ca. 1920. Kanskje Torkild Dalen arbeidet på skipsverft i Arendal, eventuelt etter at han arbeidet på verft i Sandefjord. Har noen kjennskap til familien, eller kan hjelpe med opplysninger om arbeidere på skipsverft på disse stedene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Kjell Mo

Jeg har nå funnet familien i Tvedestrand. Torkild Dalen døde i 1958 og Lydia Marie Dalen døde i 1965, og begge er gravlagt på Holt kirkegård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.