Gå til innhold
Arkivverket

[#19024] Anders Olsen, f. i Eidsvoll


Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest Carsten Schanche

Det finnes noen Anders Olsen f. i Eidsvoll på 1700-tallet, men hvem er den riktige far til Hans Andersen f. 1810 i Eidsvoll,som flyttet til Ullensaker og bodde på Ellenstuen Vestengen i 1865 sammen med Karen Pedersdtr.f.1820.Kan noen hjelpe? mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei. Jeg finner en mulig kandidat på Kalsegg Sø-Artun. Dette vet sikkert Trond Øivindson Lunde mere om. oivindson@hotmail.com Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Sjur Madsen

Hei CarstenDersom du finne ut noe vil jeg sette pris på å bli orientert. Bror av Anders Olsen, Ola Olsen som tar over 'bygsla' på Sø-Arsun i 1817 er min ttof ! Mao. dersom Anders er riktig person har vi felles tttof Ola Kristensen og Marte Toresd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Hei Sjur Det hadde vært hyggelig det om vi hadde hatt felles tttof. Har vært i kontakt med Trond Lunde og han har undersøkt endel,men foreløpig ikke kommet videre. Jeg skal love å holde deg orientert hvis det skjer noe. mvh Carsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Carsten Schanche

Takker så meget Trond for at du ikke glemmer meg, skal sjekke opp denne Ola. Har en kollega som er god på Nannestad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Trond Øivindsson Lunde

Ola som jeg viste til i innlegg nr. 6 var ganske riktig bror til Anders. Han ble født 25. februar og døpt 28. februar 1808 i Nannestad: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7664&idx_id=7664&uid=ny&idx_side=-129>Lenke Anders og Inge var da innsittere på søndre Bjørke. Jeg kan ikke se at de er nevnt i bygdeboka for Bjørke sokn. Ola ble konfirmrert 1823, nr. 240:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.