Gå til innhold
Arkivverket

[#19035] Berthe Sørine Jahnsdatter, Drammensdistriktet ca. 1800


Gjest Per Holte Rosenkilde
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Holte Rosenkilde

Berthe Sørine ble født ca. 1776 ut fra 1801-tellingen. Hun var gift to ganger, første gang med en Gullik Olsen (fc 1755). Jeg har notert to barn på dette paret, Kirsti Gullichsdatter, døpt 1797 i Skoger, død før 1801, og Jahn Gullichsen. døpt 1799 i Skoger. I 1801 bor familien på Strømsgodset, der Gullik er husmann.Andre ekteskap inngås 16/11/1810 på Bragernes, med Ole Olsen. Også i dette ekteskapet har jeg notert to barn, Engebret, født 10/10/1813, og Olavus, født 15/12/1820, begge født på Bragernes.Jeg har kjørt meg helt fast på hvor Berthe Sørine har kommet fra. For ordens skyld, ved alle innførsler jeg har sett, er hennes patronym helt tydelig Jahn, ikke Jens.Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Holte Rosenkilde

Det ser i alle fall ut til Berthe og Gullich giftet seg i et prestegjeld med dårlig LDS-dekning. Jeg har ikke funnet spor av det. Heller ikke Gullichs fødsel c. 1755, hans første ekteskap eller dåpen til barna i det ekteskapet er registrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.