Gå til innhold
Arkivverket

[#19040] Nils Johannesen/Engen født 1872,men hvor gjorde han av seg.?


Gjest Bjørn Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Pettersen

Hei er det noen som kan hjelpe meg litt med denne nøtten. Nils Johannesen var født i Tyristrand Sogn Hole Prgj. den 12 februar 1872. Han var sønn av Johannes Krestofersen og Elen Marie Nilsdatter.Han bodde på Nikkelverket den 03 desember 1875. Han hadde Tjenestegutt på Modums bads Nærvesanatorium som yrke i 1900.Etter dette i 1901 fikk han min bestefar uekte født i Hole og døpt i Hole kirke sammen med Mathea Karlsdatter.Han var da tjenestegutt på Rød gård i Vikersund.Etter hva som har blitt sagt i familien giftet Nils seg senere og fikk 2 barn,vet også at han byttet etternavn til Engen.Han kan ha bodd på Tyristrand,Når giftet han seg?.Når døde han.?Håper noen kan hjelpe meg litt her.Hilsen Bjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 1 år senere...
Gjest Arnt Hole

Iflg. lensmannsprotokollen fra lensmann i Nordre Modum dør badeassistent Nils Johansen Engen, Vikersund f. 12/2 1872 den 6/6 1942. Han etterlater enken Anne og 5 barn. Johan Engen f. 7/8 1900 og 4 barn født mellom 1905 og 1914.alle Vikersund.Anne f. 14/11 1880 er datter av møller Kristian Jansen Engen (Kaggestadengen) f. 1851 død 5/12 1916 og hans første hustru Gunda f. 22/1 1846 og død 15/6 1901.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Da jeg skrev foregående innlegg gikk jeg ut fra at Johan var det uekte barn du omtaler i innlegg 1. Nå ser jeg at Johan er et barn som Nils og Anne Kristiansd fikk før de giftet seg 5/5 1903.vennlig hilsen Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei Arnt.Takker for utrolig fin hjelp.Merklig?min bestefar var født 21/8 1901,med en annen mor enn han Johan.Takker nok en gang.Mvh. Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei,Arnt.Han Johan Engen født i 1900,er det bekreftet at Nils er far der.?Han er jo født ca 1 år før min bestefar som Nils fikk med Mathea Karlsdatter i Hole.Du skriver jo at han har 4 andre barn med Anne i perioden 1905-1914.Jeg syntes det høres litt merkelig ut at han først får etbarn med en dame,så en til med en annen så tilbake til hun første. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Hei. Jeg husker ikke om jeg slo opp Johans dåp i kirkeboken,men det står jo klart i dødsfallprotokollen at Nils har en sønn Johan født 7/8 1900 og samme Johan Nilsen finnes også i folketellingen 1900 som Kristian Jansens dattersøn.Vennlig hilsen Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei igjen Arnt.Takker og bukker nok en gang.Ble litt usikker for min bestefar Ludvig Nilsen var født 21/9-1901,med en annen mor.Da stemmer det nok. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.