Gå til innhold
Arkivverket

[#19053] Emilie Pauline Westdal


Gjest Bjørg  Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg  Myhre

Hei . Jeg har fått et brev med spørsmål fra ei dame i Florida, men jeg klarer ikke å søke fram noe svar. Kanskje noen kjenner til dette ?Emilie Pauline Westdal er født 14 des. 1896 i Oslo.Faren var født i Sverige, mulig Mellerud i Dalsland.Da han var baby flyttet familien til Norge, en liten øy utenfor Fredrikstad.De emigrerte til Philadelphia i 1900. Jeg er ikke sikker på om Westdal er Emilie Pauline sitt pikenavn eller giftenavn. Hun skriver også at Emil Westdal døde i Oslo i 1947, de bodde i st. Olavsgt. 5 og konen Ragna hadde et leilighetshus. Jeg kan ikke få fler opplysninger umiddelbart da dama ikke har PC, hvis noen har noe svar , kan jeg sende med det ved neste brev. Hilsen BJØRG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Bjørg. Jeg er litt usikker på hva du mener.Emilie Pauline Westdal f. 14.12.1896 i Oslohvem er Emil Westdal og Ragna? Er dette foreldrene hennes?Hvem emigrerte til USA?Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Pauline Emilie, som hun er døpt, født 14.12.1896, døpt 20.12.1896 Fødselsstiftelsen, Rikshospitalet i Kristiania. (Rikshospitalet Mini 9 1894-1897 10/14 f.274 no.450). Hun var 'ektefødt' datter av 'Skomager Emil Westdahl' og hustru Hanna Pauline, født hhv. 1870/1867. Faddere er kone Sofie Westdahl og Pige Olga Olsen. Det står 'Sv.' under foreldrene, begge var muligens venske ? I merknadsfeltet står 4/5 92 som trolig er vielsesdato.Ifølge Oslo skifteretts register til dødsfallsprotokoll døde en forhenværende skomaker Emil Westdal 06.03.1947 i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg  Myhre

Hei og takk Geir. Jeg tror du er inne på rett spor, jeg sender i alle fall disse opplysningene,så får vi se om min dame i Florida blir fornøyd.Til deg Laila, kanskje min dame bor vegg i vegg med deg i Florida? MRS Lillian Bolstad ,1389 Haven Dr. Oviedo, FL. 32765-5206 USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Nei, hun bor nok langt unna... men, her ankommer Emil til Ellis, og han skulle til Philly, så det er nok riktig mann:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Census 1910 forteller.Pennsylvania, Philadelphia Pennsylvania, PHILADELPHIA, Roll 1406 Book 1, Page 230b225- 60th streetWestdal, Emil head, 38 år, f. i Norge av svenske foreldre, skomaker, immigrerte i 1900 gift i 17 år.Westdal, Hanna P, wife 42 år g, i 17 år, født 3 barn 2 i live, f. i Sverige, imm. i 1900Barn. Amelia P. datter, 13 år, f. i Norge Egnar? L? sønn, 5 år f. i Penn.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

denne sønnen var nok en Einar L.I 1930-censusen var han i Connecticut, og gift med Beatrice og hadde en sønn Edwin D.Jeg er litt usikker på hva damen vil vite, om det er familein bakover her i Norge/Sverige, så jeg drøyer med resten. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Emil bor forresten i NY i 1930, med ny kone, Augusta (hun gift for første gang 58 år gm. mens han g. for første g. 20 år gml) begge f. ca 1872.dette er link til Ancestry for den som ønsker å se på den (må ha abonne ment= LenkeLaila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.