Gå til innhold
Arkivverket

[#19056] Ragna og Konrad Johnsen/Johansen født i Kristiandsund.Flytta til Stavanger


Gjest Hege Sæterbø
 Del

Recommended Posts

Gjest Hege Sæterbø

Prøver å nøste opp noen av de mange løse trådene jeg sitter med.Denne gangen gjelder det to barn som Gjertine Eriksdatter (se innlegg 19055) visstnok skulle ha fått i Kristiansund i følge noen gamle slektninger.Ragna og Konrad skulle visst være helsøsken.Jeg vet ikke om de er uekte, men tror det. Og de er født i tidsrommet 1872-1884.De har og ei halvsøster ,Petra Eline Ingebrigtsdatter, som er født i 1879 i Kristiandsund. Men hva er datoen?Det er ei Ragna Johnsen FT 1900 Stavanger (f:Kr.sund) som er syerske som kan være den jeg leter etter.Men har ikke fått bekreftet hennes foreldre ennå. Konrad skulle også ha reist til Stavanger og har mange etterkommere der.Men finner han ikke i FT 1900. Det er ei Gjenta Ragna Johansen og Fisker Konrad J. Nerland som er faddere til to av oldemors barn. Kan dette være dem? Har prøvd å se i kirkeboka for Kr.sund på mikrorull, men den var ikke så veldig leselig pga brann. Er det noen som kan hjelpe meg med fødselsdatoer, hvor de havnet osv..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut R Sande

Eg kan ikkje bidra med noko, men hadde håpt på hjelp frå dei dyktige folka i Kristiansund, som ofte skriv på desse sidene. Eg er sjølv oppteken av dei samme personane Hege spør om.Knut R Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Kristiansen og Tor Larsen

Skal se i FT1875 og FT1885 etter Ragna og Konrad.Fødselsdatoen i 1879 kan være vanskelig å finne da døpte for 1879 er brent bort, men hvis Petra Eline også er konfirmert i Kristiansund, kan datoen for fødselen hennes finnes i konfirmantlistene. Konfirmerte 1880-1900 er ikke så brent som noen av de andre årene.Et tips er opplysninger i forbindelse med gravferden til Petra. Det kan hende at fødselsdato står nevnt i dødsannonse, hos kirkeverge, i dødsmeldingsprotokoller o.l. Mvh Tore og Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Kristiansen og Tor Larsen

Fant ingen av dem i FT1875 i Kristiansund eller 1885. Av dem som het Konrad og Ragna og var født i riktig tidsrom, fant vi ingen som stemte med dine. Alle var barn av noen og mora het ikke Gjertine og var ikke fra Fræna. Når det gjelder Petra Eline kan du se i innlegget nr 19055. Tore og Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Sæterbø

Har i dag fått en opplysning i fra ei dame om at hun var helt sikker på at Ragna og Konrad var yngre enn en halvbror som er født i 1891 og det er da ikke sikker på om de ble født i Kristiansund heller. Viser bare hvor lett det er å rote seg bort når man driver med slektsforskning.Tusen takk for innsatsen dere har gjort for meg. Det var virkelig kjempefint at dere ville undersøke dette.Så får jeg prøve å finne dem en annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.