Gå til innhold
Arkivverket

[#19075] Leger på 1800 tallet


Gjest Kjetil Arntzen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjetil Arntzen

Jeg søker informasjon om korpslæge August Ambrosius Buschmann. Han var en tid korpsæge i Fåberg... Buchmann var født i 1803. De giftet seg 17.12.1828 i Trondheim Domkirke. Hvem var forlovere? Hvem var foreldre. Hvor var han født osvSøker også informasjon om hans kone datter Sofie Marie Elisabeth Lagaard og svigermor Sofie Elisabeth Cathrine Jørgensen som døde i 20.6.1846. Hva står det om Sophie ved hennes død. (Svigermor er født 7.5.1769, men jeg er usikker på om hun er fra Danmark eller fra Norge. Et familiært rykte var at hun var av familien Kaas.)Kan noen hjelpe meg med noe rundt dette?Kjetil Rørtveit Arntzen Solduggsvingen 10, 6518 Kristiansund 907 23 108, Arntzek@frisurf.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Familysearch:August Ambrosius BUSCHMANN Age At Marriage: 25 Father: Johan BUSCHMANN Spouse: Sophie Elisabeth LAGAARD Age At Marriage: 33 Marriage: 17 Dec 1828 Place: Trondheim, Sor-Trondelag, Norway LDS VRI Batch Number M426525Det er vel mest sannsynlig at faren Johan er den på Hitra i 1801: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Rørtveit Arntzen

Tusen takkHva er en Kryds betient?Det jeg leter er nu hvor min formor (og Augusts svigermor)døde og om der kan stå noen informasjon om hennes føde sted og hennes foreldre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Egentlig ble kryssinspektørembetene avskaffet i 1790-årene og i 1798 hadde man en endelig struktur i tollvesenet som i hovedtrekk også ble stående også etter 1814. (Norsk historisk leksikon, 2. utgave s.456).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.