Gå til innhold
Arkivverket

[#19086] Johannes og Margit Søpler fra Østfold


Gjest Harald Krugerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Krugerud

Leter etter mine oldeforeldre Johannes og Margit Søpler. Mener de kom fra Eidsberg kommune, men vet ikke når de er født... De fikk barna Aslaug Marie (min farmor) og søsteren hennes Valborg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Dette hører nok hjemme i Brukerforum.Noe mer vet du vel. Du bør i hvertfall oppgi når og hvor barna er født. Lenke til FT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei!Tor: Den Johannes du lagt lenke til er Johannes Granberg (1883-1962). Han var bror av min mors inngiftede onkel Hans og er feil mann i denne sammenheng.Ser av et register at det finnes følgende dødsannonser i Indre Smaalenenes Avis:19/1969: Margit Søpler død 13.feb.1969. 36/1978: Johannes Søpler død 24.mar.1978.Dette er kanskje riktige personer? Kan du ikke ta deg en tur opp på kirkegården og titte på gravstenen, Harald? Jeg vil tro at den fortsatt eksisterer? Så kan du jo komme sterkere igjen her i forumet siden. Det finnes forresten slektsforskningsgrupper både i Eidsberg og i Trøgstad. Begge disponerer mikrokort for alle menighetene i indre Østfold. Du får bare si i fra dersom du er interessert, så skal jeg finne ut av møtetider for deg!Lykke til!Med vennlig hilsen Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Det er bare meg igjen. Tror du dette kan være noe? Lenke til Søpler i 1900: LenkeDen gården ble senere overtatt av sønnen Jørgen Søpler ser jeg av Norske Gardsbruk for Eidsberg.MH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Krugerud

Margit Søpler ble født i 1895, Johannes i 1891.. Dermed ser det ut til at du har funnet rett person!Min farmor Aslaug ble forøvrig født 13.04.1921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Dag Søpler

Hei Vet at innlegget er gammelt,og at du muligens har funnet ut det du lurte på. Johannes` foreldre var Lauritz Edvard Thorsen Søpler(1859-1941) og Marie Halvorsdatter (f.Fjell). Johannes var bror til min bestefar,Einar. Det er 2 søsken til,som ikke var født i 1900.mvh DAG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.