Gå til innhold
Arkivverket

[#19090] Fød./dåp/fam. til Ole Johan Stef(f)ensen sønn av Bødtker Stefen Olsen fra Bergen


Gjest Kari Haraldsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Haraldsen

Hei. Jeg har en tipp oldemor,Kari Arnesdatter Heggøens, som bl.a. fikk en sønn med en Ole Johan Stef(f)ensen, sønn av Bødtker Stef(f)en Olsen fra Bergen. Sønnen ble født på Sætre i Herlø 5. april 1861 og ble kalt Ole Olsen (min oldefar som vokste opp hos en fam. i Abbedissen på Askøy). Kari Arnesdatter Heggøens familie, liv og levned vet jeg mye om, men Ole Johan og hans familie vet jeg ikke mer om enn akkurat navnet på ham og faren. Jeg har prøvd å lete under Bergen i digitalarkivet på forskjellige steder og under Herdla (Manger) men har ikke lyktes. Kanskje dere kan hjelpe meg.MVH Kari Haraldsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Kari Haraldsen

Hei Har brukt ganske lang tid på å finne noe om Ole Johan Steffensen men har ikke lyktes. Den lenken er til min oldefars konfirmasjon og den har jeg funnet. Ole Johan Steffensen skulle være kjørekar hos Persson på Engen det er det eneste jeg har fått som opplysning(er ikke sikkert at det stemmer heller). Jeg har også vært på Statsarkivet for å få hjelp men uten resultat.Er det noen som kan hjelpe meg vil jeg bli veldig takknemlig.Mvh Kari Haraldsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Det er lite trulig på grunn av alder, men likevel kan det jo teoretisk være riktig mann som er oppført blandt døde i Bergen. Du kan jo spørre i Arkivforum hvem som er oppført som arvinger. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg tenker umiddelbart på familien Steffensen i Nyhavn, Sandviken. De kommer opprinnelig fra Os. Dessverre finnes flere av dem blant tvangsarbeidere og innsatte i fengslet. Du finner dem ved å søke i de aktuelle databasene. Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Haraldsen

Hei.Tusen takk til dere som prøver å hjelpe. De opplysningene jeg har er at barnefarens navn er Ole Johan Stef(f)ensen sønn av bødtker Stef(f)en Olsen i Bergen. Ole Johan var kjøredreng hos Persen på Engen men skal visstnok ha reist til Nordland i 1860 uten at jeg vet hvor. Jeg har vært på Statsarkivet i Bergen og fått hjelp til å prøve å finne noen med dette navnet i Nordland men de lyktes ikke.Jeg prøver ut de rådene jeg har fått. Tusen takk for hjelpen.Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.