Gå til innhold
Arkivverket

[#19094] Hans Danielsen, f. ca.1845 i Rødøy


Gjest Geir Vatne
 Del

Recommended Posts

Gjest Mariann Stokken

Hei. Veit ikkje om du har sett dette? eg ser denne Hans opererar med forskj. fornamn/etternamn, men det er nok same mann.Eg sjekka om den linken eg laga her virka, det gjorde han ikkje, men eg fann iallfall opplysningane her på Dig.ark.Du finn han også på Fam. Search, i FT 1875, og når han vert døypt i Rødøy, ikkje i 1845, men i 1842, det finn du her:http://www.lineset.net/slekt/no/index.htmVonar dette var til litt hjelp!Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

PS:Opplysningane som eg fann her på Dig.ark. finn du under døypte i Meløy, det ligg oppe til venstre under 'Type'. MS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Ut fra dåpen i 1842 het jo Hans Christians mor Ane Maria Christensdatter, og henne er det skifte på i Braset i Meløy i 1879. Hennes barn i skiftet:-Hans Christian Mikkelborg-Helene Marie Christine Mikkelborg Jensdatter-Dorthea Eline Mikkelborg Arentsdatter(hennes far må være den Arent Danielsen jeg har registrert som gift med Ane Maria).Ane Maria Christensdatter har jeg som døpt i 1806 i Træna, og hun var søster av min ane Else Christine Christensdatter Mikkelborg(født 1800). Deres foreldre var Marit Jacobsdatter og Christen Hansen Mikkelborg(døpt 11.p.trinit. 1749 i Lurøy). Mikkelborgene har jeg svært mye om, men skulle gjerne visst mer om Marit Jacobsdatter og hennes aner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Kristensen

Jeg ser ref. Family search at Hans Danielsen er født Gjerø, Rødøy 03.04.1842 av foreldre Daniel Olsen og Ane Marie Christensdtr.Ref. skiftet (innlegg 4) betyr det vel at AMC har vært gift 3 ganger: med Daniel, Jens og Arent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Vatne

Hei igjen og takk for opplysninger. Hans Kristian Mikkelborg Danielsen f.3.4.1842 gjærøy ble gift med Hanna Maria Monsdatter (f. 3.5.1840 i Rødøy) og fikk flg. barn født i Meløy Konrad Hansen f. 1871 Per Hansen f. 1872 Anna Maren Mikkelborg Hansdatter f. 1874 Edel Maria Tostrup Hansdatter f. 1876 FAmilien bodde på Arhaug (Rødøy) 1875Er det noen som har kjennskap til hvor Per, Anna, Edel og Konrad havnet etter 1900?. Hanna trolig død før 1879. Noen som finner dødsdatoen? hilsen Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Pedersen

Hanna Marie Monsdatter døde på Braset 29. juli 1877. Som du kanskje vet var Hans gift 2 ganger og fikk 4 barn i 1. ekteskap og 3 barn i 2. ekteskap. Geir: Du får sende meg e-mailadressen din for oversikt over efterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.