Gå til innhold
Arkivverket

[#19108] Peder Jonsen Lillesæter, f. ca. 1765, Heidal


Gjest Trond Myrstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Myrstad

I FT1801 er Peder Jonsen Lillesæter f. ca. 1765 husmann under Steinfinnsbø i Heidalen, sammen med kona Kari Knudsdatter f. ca 1771, hennes mor Anne Nielsdatter født ca. 1722 og tre barn. Jeg finner hverken dåps- eller giftedato for Peder eller Kari (kan Kari være feilskrevet i folketellingen ? (Mari ?) Hvem var foreldrene til Peder ? Er Anne Nielsdatter den samme som gifter seg 31.7.1746 med Knud Kjeldsen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Det ser ut til at Kari Knutsdtr. er feilskrift for Mari Knutsdtr. På FS finner jeg: Peder Jonsen gift 10.6.1789 med Mari Knutsdtr. i Vågå. Peder er døpt 2.2.1764 i Vågå - far Jon Larsen. Mari er født 8.1.1763 - døpt 23.1.1763 i Vågå av foreldre Knut Kjeldsen og Anne Nilsdtr.Mvh. Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg er interessert i folk fra den grenden, morfar, (Øverbygda i Øvre Heidal). Det ser jo ut som dere forsker der nå. Hilsen Helge Hålåsæter, Otta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei! Finner også et ekteskap på FS mellom Jon Larsen og Gunhild Pedersdtr. i 1764, Vågå. Dette er trolig foreldrene til Peder Jonsen.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Myrstad

Takk for svar. Det som forvirrer meg litt er at Mari iflg FamilySearch er født i 1763, mens Kari i FT1801 er 30 år, dv.s født ca. 1771 ...Helge, mye av slekta mi på farsida kommer fra Heidalen. Det er mulig vi har opplysninger å utveksle ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Trond Myrstad

Kai,Fødselsåret du har notert for Mari stemmer med alderen i FT1801. På den andre siden ville hun da være bare 18 år da hun giftet seg. Har du en annen kilde enn folketellingen hvor 1771 er oppgitt som fødselsår ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.