Gå til innhold
Arkivverket

[#19118] Anders Nilsen, f. Modum 1806?


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Jeg har inntil nylig antatt at mine 2-tipp-oldeforeldre Nils Ellingsen og Gunild Olsdatters første barn var datteren Oline, f. i Lier i 1807, men i FT1815 for Lier (som er lagt ut her i DA), finner jeg at de hadde en sønn Anders som ikke ble født i Lier, men trolig i Modum, og ca1806.Kan noen med tilgang til kirkebøkene for Modum se etter om han finnes der?Da datteren Oline ble født i 1807 oppgav Gunild Olsdatter Stockfledt som familienavn og det er interessant å vite om hun brukte det da Anders ble døpt også?For ordens skyld: Gunild Olsdatter og Nils Ellingsen ble gift i Heggen krk 8.6.1805.Og for de som har tilgang til Lierbøkene, et par kommentarer: Jeg mener bestemt at min 2-tippoldefar Nils Ellingsen er identisk med den Nils Ellingsen som ble utsagt fra plassen Lelangen (under Sjaastad) i 1807 og at Elling Andersen som ble utsagt fra Dammen ved Glitre (også under Sjaastad-godset) omtrent på samme tid er faren hans (dvs. min 3-tipppoldefar.Hvor Elling Andersen ble av har jeg ikke funnet ut av, men Nils og kona slo seg ned på en plass ved Eiksetra (under Egge) der jeg mener de bodde fram til 1817.Men som sagt, har noen mulighet for å lete fram Anders Nilsen, antatt født Modum rundt 1806?Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Beklager Kjell. Kunne ikke finne dåpen på Modum 1805-1807. Ei heller blant de 'uekte'. Muligheten for at jeg har oversett den, er jo der.Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Rart...! Ikke i Lier og ikke i Modum.Har du muligheten for å kikke i Eiker? De kan da ikke ha beveget seg så veldig langt.Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.