Gå til innhold
Arkivverket

[#19125] Når reiste Synne Gregoriusdtr. Flathaugen til USA


Gjest Per Joar Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Joar Jensen

Min Oldemor; Synne Gregoriusdtr. Flathaugen fra Sjåk reiste til USA en gang rundt 1880-95. I USA tok hun navnet Sina Haugen. Hun ble der gift med Enok Jensen den 26.01.1895. Har ikke funnet ut når hun og hennes bror; Rasmus reiste over. Har vært moro om noen vet noe om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Joar Jensen

Er ikke henne, da hun skal være født i sept. 1866 og etter opplysninger som min fars familie har reiste hun via Bergen. Dvs ikke nødvendigvis sammen med sin bror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Kan dette være henne? LenkeAlderen stemmer ikke helt, og avreisen skjer fra Oslo, men... Hadde hun er bror som het Kristen?Det står en 'Kristen G. Plathaugen' i linjen over. Plathaugen kan være en avskrivingsfeil fra original-protokollen.Skiaker er vel en eldre skrivemåte for Sjåk.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. CHristiansen

Hei! Etter det jeg kan se i Census 1900 Iowa, Woodbury County, Roll 466 Book 2, Page 44 WestFork Township, image 9 of 16Jensen, Enoch, f July 1864 g. i 5 år f. i Norge, imm 1884 Naturalisert, står ikke noe yrkeJensen, Lena, f. sept, 1866 g. i 5 år, f. i Norge, imm i 1894barn: Johnie f. april 1896 i IA Martin f. August 1897 i IA--------------Selvom hun her heter Lena er jeg etter at du kom med f.dato, sikker på at dette er din 'Sina'. Du får si fra om det er feil--------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Joar Jensen

Begge siste innlegg ser ut til å stemme. Hun hadde en bror som het Kristen som var noen år yngre.Tidspunktet for denne avreisen kan også stemme med neste innlegg som ser ut til å være riktig familie. Johnie (John) er min farfar og Martin min gammelonkel og data på alle 4 stemmer.Takk til dere begge for god hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.