Gå til innhold
Arkivverket

[#19139] Nydahlens väveri(spinneri)


Gjest Mrgaretha Gavelius
 Del

Recommended Posts

Gjest Mrgaretha Gavelius

Jag undrar om det finns någon förteckning över de som arbetade på Nydahlens Väveri(spinneri)i Oslo under slutet av 1800-talet.Detta är ett försök att finna min mammas morfar som vi har sökt under många år.Kanske att de redan då var anslutna till någon fackförening och att det kanske finns någon sådan förteckning.Tacksam för alla uppgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaretha gavelius

Angående mitt inlägg om Nydahlens väveri 10/1-04Morfaderns namn vet vi inte mer om än att han hette Oskar och troligtvis hade ett son-efternamn t.ex Nilsson eller Olsson och var född omkring 1878 i Arvikatrakten (kanske Höves)i Värmland.Mormodern hette Anna Nilsdotter och var född i Lässerud i Köla socken i Värmland 6/5-1878.Vi tror att dom kanske träffades när dom jobbade i Oslo.Anna åkte hem till Lässerud 1899 och födde min mormor där den 3/1-1899.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Har du lagt merke til Oskar Harald Olsson som i 1900 var farger ved Nydalens Veveri? Se denne lenken: LenkeHan var riktignok gift i 1900, men skal vi dømme etter alderen på sønnen, så er det ikke sikkert han var gift da din mammas mormor bodde i Kristiania. Folketellingen sier ikke noe om hvor i Sverige han kom fra, men kirkebøkene vil sikkert ha flere opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.