Gå til innhold
Arkivverket

[#19141] Hvem kjenner omkringgående H. I. A. Lindh


Gjest Arne Olav Egner
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Olav Egner

I folketellingen år 1900 finner jeg under gården Bækkelid i Eidskog følgende person: Omkringgaaende, H. I. A. Lindh med sannsynlig bosted Kristiania. Lindh har tydligvis besøkt Sørum i 1894. I den nye Sørum Bygdebok er det gjengitt flere Slektstavler/minnetavler som han har laget. Tavlen som er gjengitt på side 59 forteller om tragedien i februar 1981hvor min farfar i løpet av 14 dager mistet 5 søsken i difteri. Kjenner noen mer til han?Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Jeg har også sett en slik tavle laget av Lindh i Oslo, nå henger den i Norbyg. på Grønland, den var også laget i 1893-1895 mener jeg å huske. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N: Christiansen

Lurer forsyne meg på jeg om det ikke er en sånn tavle på Myhrer gård også når jeg tenker meg om!! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Olav Egner

Takk for svar. Dødsfallene kom i 1891 (jeg gremmes) Nederst på tavlen som nå eies av en av mine søskenbarn står følgende vers.Der barnlig friske Sjæl fandt Freden, I Jesu Kristi Unders Saar! Bekranset nu i Evigheten, Lovsyng ham høyt i Englekor, Om vi kan samles med Jer der For aldrigen at skilles mer!Som den public relation orienterte person som Lind tydeligvis har vært har han under teksten føyd til følgende 'signatur' Udført af H . I. Lindh den 15de og 16de April 1894. Han har vært betydlig flinkere enn meg til å tiltrekke seg oppmerksomhet. M.a.o. min overskrift har ikke fristet til lesning Arne Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.