Gå til innhold
Arkivverket

[#19147] Foreldre og annen slekt til John J Berg fra Byneset/Leinstrand utenfor Trondheim


Gjest Per Joar Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Joar Jensen

Jeg klarer ikke å finne foreldre og eller andre slektninger til min Oldefar John J Berg født,04.11.1876 gift med Karen født Brå, hun født,15.07.1878. Begge kom fra Byneset/Leinstrand utenfor Tronheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karen H. Brevik

Hei! 1900-tellinga for Byneset har en Jon Johannesen Braaplads f. 1875 og kone Karen Olsdtr. Braaplads f. 1879. Barn: Olaf og Gina. Jeg søkte på FamilySearch og fant en John Johannesen født 4.november 1875 og døpt 12.desember 1875 på Byneset (det stod 1875 og ikke 1876, men det kan jo være feil). Foreldre til denne John er Johannes Jensen og Marit Olsdatter.Mvh Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Joar Jensen

Dette er de riktige. Olaf og Gina er min mormors to eldste søsken og de eneste i en søskenflokk på 10 som opplevde sine besteforeldre. Skal prøve å søke videre på disse navnene selv, men har noen noe å bidra med er jeg meget takknemelig. Takk til deg Karen for det du fant ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Ivar Grostad

John Johanessen Berg, brukte senere navnet Brå. Far Johannes Jensen Værås (f. 1845 Ytterøya Nord-Trøndelag) Mor Marit Jonsdtr. Berg (f. 05 des 1849) Berg Knutstu Tømmerhaugen Bergheim 293/12. s. 316 bind III. Hun senere gift Vangberg. Det er notert i kirkeboka at det er begges 2. leiermål. Har også Marits 1. leiermål. Har ikke sjekket Johannes`s sitt 1. leiermål.John ble født 04 nov 1875 Berg, Byneset, Sør-Trøndelag, Norge. Dåp: 12 des 1875 Byneset Kirke,Byneset Gift 21 feb 1895 i Byneset Kirke, med Kristine Olsdtr. Gaustad (f. 1852 Gaustaplass, Byneset) (d. 1897) Gift 01 apr. 1898 Karen Olsdtr. Skogstadkleven (f. 15 jul 1879); Byneset Kirke Hennes foreldre: Far Ole Knutsen Skogstadkleven (f. 28 jun 1844, d. 20 mar 1917) Mor Ingeborg Jonsdtr. Braa (f. 11 jul 1845 )Har notert disse barna. Olaf Johnsen Brå f. 8 sept.1898 Brå, Bråtrø, Sør-Trøndelag, Norge. Guri Jensine Brå f. 29 mai 1900 Brå, Bråtrø, Byneset, Ingeborg Johanna Johnsdtr. Brå f. 4 okt. 1902 Brå, Bråtrø, Byneset, Magnhild Johnsdtr. Brå f. 15 april 1906, Bråtrø, Byneset, Melvin Johnsen Brå f. 7 mars 1912, Bråtrø, Byneset,Finner bare disse barna, har du flere?Kunne godt tenkt oss opplysninger om din forbindelse til Byneset for senere bruk ved en eventuell utgivelse av et hefte med rettelser, mangler til den nye Bygdeboka.Ivar Grostad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Joar Jensen

Til Ivar GrostadHar etter mitt innlegget vært på Spongdal(Prix) og handlet den nye Bynesboka. Fikk da disse opplysningen. Ble der enig med Arne Håbjørg om at det jeg har om denne slekta, fra disse personer og frem til vår tid, skal sendes han for eventuell senere bruk. Allikevel takk for hjelpa med opplysningene.Per Joar Jensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.