Gå til innhold
Arkivverket

[#19149] Døde i Bergen. Gjertine Gundersd. Ols. og Annanias Matias Olsen.


Gjest Marit Ådlandsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Ådlandsvik

Begravde Bergen 1816 - 1886. Gjertine Gundersd. Ols. dør 19.01.1883.(Post 1157) Det står at det skal foreligge skifteattest av 22.01.83. Hvem er oppgitt som arvinger i den ? Står det andre opplysninger om Gjertine ? Døde i Bergen 1912 - 1972. Annanias Matias Olsen dør 06.02.1912. (Nr.13023) Står det flere opplysninger om ham ? Foreligger det skifte / dødsmelding etter ham ? Hvem er eventuelt oppført som etterlatte / arvinger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Om Gjertine Gundersdatter, død 19. januar 1883, står det i skifterettens dødsfallsprotokoll: 'Arbeidsmands enke, Afdøde har Intet efterladt, hun har været underholdt af Garver Johannesen, Anmeldt af Trine Olsen'.Annanias Matias Olsen var 'fhv. Slagter', 78 år gammel, død på Arbeidsanstalten, og han etterlot seg intet til skifte, men enken Anna, og barna Lauritz, Stokman og Anna Madsen, gift med Herman Madsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Ådlandsvik

Takk for hjelpen ! Men dette var nok ikke mine folk. Jeg har funnet morens dødsfall, men legger inn et eget innlegg om henne. Når det gjelder sønnen kommer jeg ikke nærmere fordi opplysningene er så få i Døde i Bergen 1912 - 1972. Det er to som ser ut til å være mulige, selv om mellomnavnet Matias ikke er med. Går det an å få flere opplysninger om Annanias Olsen død 06.02.1912. (Nr.12950)(Det ble visst sent i natt ... jeg ser at jeg har sett feil på Annanias Matias sin dødsdato.) og Ananias Olsen død 29.12.1935. (Nr.30286) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.