Gå til innhold
Arkivverket

[#19154] John Jensen i Ohio


Gjest Bjørg  Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg  Myhre

HEI, det regner ute , fin unnskyldning for å søke slekt. Jen Halstensen fra Sigdal dør i 1933, da bor sønnen Johan (John )Jensen i 3043 Hackbury st. Cincinati. Ohio. I 1927 dør en bror av Johan, men da nevnes ikke noe om USA. Johan Jensen er født ca 1881 eller 1885 ,trolig i Modum.Har ikke lykkes i å finne når han utvandrer, ei heller hva som skjedde i USA. Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg  Myhre

Hei. Den nevnte adressen har jeg funnet i dødsfallsmeldingen, tror du det er mer opplysninger i skiftepapirene da? ,,,,BJØRG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!Her er ein Johan Jensen fra Sigdal i emigrantprotokollen frå 1899. Riktignok litt eldre enn detn du leiter etter. LenkeHar du sett etter på Ellis Island om du finn kva tid han reiste over?mvh Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg  Myhre

Jeg har funnet han da moren Ragnild Svendsdatter Grøterud dør da er lille Johan 8 år. Moren er 39 år .Da broren dør i 1927 Hans Olaf, da er Johan nevnt som 42 år.Jeg har ikke funnet ham på Ellis.Da moren dør står det:Hans Olaf 12 år, Helga Marie 10 år, Johan 8 år, Ragnvald 6 år, johanne Marie 4 år. Da faren Jens Halstensen dør i 1933 er det bare Johan i USA og Ragnvald(sinnsyk) som er nevnt.Men jeg har lett uten resultat foreløpig.Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg  Myhre

Hei , jeg kikket litt på Ellis, men det er så mange med det navnet, så jeg skulle visst når han dro eller om han er registrert på cencus i Ohio...hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei igjen!Då må altså dette vera far og søsken av Johan i ft. 1900 (beklager dei andre feilspora) LenkeHar du leita i emigrantprotokollane på Grøtterud?Helga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

En John Grotterud døde i Cooc Co. Chicago Ill. i mai 1969. Født 28. okt. 1880. Dette må være den Johan Jensen Grøtterud som reiser fra Olslo i 1906.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!Her er Johan Grøtterud f. 1880 finn du i ft. 1900 som gardist i Kristiania. (Namnet er omtrent midt på denne lange lista). Lenke Helga K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg  Myhre

HEI OG TAKK FOR ALLE SVARENE. Jeg har funnet Johan i Modum kirkebok idag, Han var født 22 okt 1880 og dåp 30 jan i 1881.Med noendagers slingringsmonn er det vel den personen vi ser disse omtalte stedene.Han er litt alsidig ,både gartner,konstabel og gardist. Han har vel flyttet litt i USA også.Kanskje også giftet seg der.Er det noen mulighet å få tak i nekrolog tro? Må man til bibilioteket i den bydelen han dør? Da han er i Norge i 1924 står det at han har pass fra Chicago, betyr det at han har Amerikansk statborgerskap?.....Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei Bjørg. Her er kopi frå SSDI (det er ei 'liste' over døde i USA utlagt på nettet)Name Birth Death Last Residence Last Benefit SSN JOHN GROTTERUD 28 Oct 1880 May 1969 60610 (Chicago, Cook, IL) (none specified) 356-05-9091Det tydar på at dette er feil mann, kanskje?Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Bjørg  Myhre

Hei Mariann. Jeg sendte for en stund tilbake en mail til en på lista, foreløpig ingen svar. Jeg burde vel fått en bekreftelse om oppdraget eller ei ? Hilsen Bjørg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.