Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Hans Gangstø

[#19155] Kan noen bistå med å tyde kirkebok innføring 1813?

Recommended Posts

Gjest Hans Gangstø

Jeg har problmer med å lese hva som står mellom innføringen 'Knud Salvesen' og 'Birthe Nilsdotter Kydland' i vedlagte utsnitt som er fra kirkeboken i Egersund 1813. Ville satt stor pris på om noen kan bistå med dette.( om det ikke skulle være god nok kvalitet kan utsnittet evnt sendes pr epost til velvillige lesere) Mvh Hans Gangstøbilete0072.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

Kan det være 'fra Fiære P......' der siste del er en eller annen forkortelse for 'prestegjeld'?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

Nå ser jeg det bedre: 'fra Fiære P.g(l)d og Pigen'!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Inger Eide

og copuleret (viet) noe med Birthe Nilsdatter? Vanskelig fordi jeg ikke greier å se hele teksten samtidig selv om jeg kopierer over i word. IE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Myhre

copuleret ungkarl Knud Salvesen fra Fiære Pr.gjæld og pigen Birthe Nilsdatter Kydland. Caut:Niels og Thore ibid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Gangstø

Takk til dere alle. Dette bekreftet mine antagelser, og jeg hadde også kommet fram til den samme kandidat i 1801 på Øyestad. Da er jeg rimelig sikker på at jeg har rett person. Er det mulig at noen også vet hva som finnes av bygdebøker i det området som kan tenkes å dekke gården Grøm i Fjære sogn i Øyestad prestegjeld ? Mvh Hans Gangstø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ketil Firing Hanssen

(...) Fiære Sogn og Pigen (...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive