Gå til innhold
Arkivverket

[#19156] Hans N. Christoffersen, Lurøy


Gjest Håkon Brun
 Del

Recommended Posts

Gjest Håkon Brun

Hans N. Christoffersen, f. 1815 på Hunland i Lurøy og Kirstine Bergitte Larsdatter fra Sanna i Træna fikk, etter det jeg vet, 7 barn. Ved folketellinga for Lurøy i 1865 mangler tre av barna: Hans Christian Hansen f. 18.01.1852, Margrethe Kierstine f. 04.08.1854 og Ole Nicolai f. 30.04.1858. Akkurat nå har jeg ikke kirkebøkene for Lurøy tilgjengelig, og jeg lurer på om det er noen som vet noe om disse tre. Sannsynligheten taler for at de døde tidlig. Hvis så er tilfelle, vil jeg gjerne finne dødsdatoen for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Vatne

I mine notater finner jeg under døpte i Lurøy følgende opplysninger.Ole Nikolai født 04.08.1858 døde 1860Cornelis født 25.09.1855 mangler også da han var dødfødt eller døde rett ette fødselJeg har fortiden ikke tilgang på døde i nevnte tidsrom - så Margrete og Hans har jeg ikke opplysninger om nå.. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Vatne

Hans N. Christoffersen er ikke av mine aner, men mitt bosted er bare 5 km fra Haugland (Hunland.) Jeg har dessuten bra oversikt over døpte i Lurøy 1800-1922. Jeg har også interesse for Gårdshistorie fra området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Brun

Som nevnt fikk Hans N. Christoffersen og Kirstine Larsdatter 7 barn (muligens en dødfødt i tillegg). Av disse har jeg funnet to som er gift, Niels B.P. Hansen, f. 1846, og Lauritz F. Hansen, f. 1849. Niels var gift to ganger, men jeg har ikke funnet noen barn. Lauritz hadde 6 barn. Er det da korrekt at det bare er Lauritz av søsknene som har etterkommere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Brun

Er det noen som vet om Hans N. Christoffersen, f. 1815 på Hunland i Lurøy, hadde noen søsken. Hans foreldre var Christoffer Nilsen, f. 1783, og Karen Jensdatter f. 1774.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.