Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Håkon Brun

[#19156] Hans N. Christoffersen, Lurøy

Recommended Posts

Guest Håkon Brun

Hans N. Christoffersen, f. 1815 på Hunland i Lurøy og Kirstine Bergitte Larsdatter fra Sanna i Træna fikk, etter det jeg vet, 7 barn. Ved folketellinga for Lurøy i 1865 mangler tre av barna: Hans Christian Hansen f. 18.01.1852, Margrethe Kierstine f. 04.08.1854 og Ole Nicolai f. 30.04.1858. Akkurat nå har jeg ikke kirkebøkene for Lurøy tilgjengelig, og jeg lurer på om det er noen som vet noe om disse tre. Sannsynligheten taler for at de døde tidlig. Hvis så er tilfelle, vil jeg gjerne finne dødsdatoen for dem.

Guest Geir Vatne

I mine notater finner jeg under døpte i Lurøy følgende opplysninger.Ole Nikolai født 04.08.1858 døde 1860Cornelis født 25.09.1855 mangler også da han var dødfødt eller døde rett ette fødselJeg har fortiden ikke tilgang på døde i nevnte tidsrom - så Margrete og Hans har jeg ikke opplysninger om nå.. .

Guest Håkon Brun

Takk for opplysningene.

Guest Håkon Brun

Til Geir: Har du Hans N. Christoffersen blant dine aner?

Guest Geir Vatne

Hans N. Christoffersen er ikke av mine aner, men mitt bosted er bare 5 km fra Haugland (Hunland.) Jeg har dessuten bra oversikt over døpte i Lurøy 1800-1922. Jeg har også interesse for Gårdshistorie fra området.

Guest Håkon Brun

Som nevnt fikk Hans N. Christoffersen og Kirstine Larsdatter 7 barn (muligens en dødfødt i tillegg). Av disse har jeg funnet to som er gift, Niels B.P. Hansen, f. 1846, og Lauritz F. Hansen, f. 1849. Niels var gift to ganger, men jeg har ikke funnet noen barn. Lauritz hadde 6 barn. Er det da korrekt at det bare er Lauritz av søsknene som har etterkommere?

Guest Håkon Brun

Er det noen som vet om Hans N. Christoffersen, f. 1815 på Hunland i Lurøy, hadde noen søsken. Hans foreldre var Christoffer Nilsen, f. 1783, og Karen Jensdatter f. 1774.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.