Gå til innhold
Arkivverket

[#19159] Harald Kristoffer Nilsen, født i Vestfossen


Gjest Bjørg  Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg  Myhre

Hei igjen. Denne personen blir født i Vestfossen 8 des 1869 og døpt 6 feb 1870 av foreldrene Møller Nils Andersen og hustru Jørgine Helgesdatter Jahren (hyttebråten). Nils og Jørgine bor i Skotselv i 1865 nylig gifte, de flytter senere til Oslo. Jeg har ikke funnet spor av Harald Kristoffer, har noen kjennskap til denne familien?...hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Jeg finner ikke Harald begravet på Eiker i perioden 6. feb 1870 - 1. jan 1872. Det er jo en viss mulighet for at han er begravet i Moss i perioden 1870 - 1875. Finner ikke Nils Andersen og hustru utflyttet fra Eiker 1870 - 1872.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Den 26 mars 1883 døper Møller Niels Andersen og hustru Jørgine Helgesdatter sønnen Anders Severinus i Haug kirke i Øvre Eiker. De er da bosatt på Hoen, Øvre Eiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg  Myhre

Tusen takk Jon, Det var mange fine opplysninger du kom med.Det er vanlig at småbarn blir nevnt i DM-meldingene, men jeg kan selvfølgelig ha oversett det, skal prøve en gang til.Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg  Myhre

Hei . Kan noen si meg om jeg burde låne disse kirkebøker for å se etter Harald Kristoffer død i Moss:Moss, Mini 1 10, og 11 1 ? Hvis jeg leste riktig i kirkeboken da Anders Severinius blir hjemmedøpt i 1883, er barnets søster Ragnhild Antonie tilstede ?....Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Bjørg  Myhre

Hei . Jeg lånte kirkebøkene for Moss , der fant jeg at møller Nils Andersens barn Harald Kristoffer, druknet i Myhre-elven i 1873. Det er vel ei elv eller en bekk som heter det? ..hilsen bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.