Gå til innhold
Arkivverket

[#19179] Anne Marie Andersen ( Johnsrud)


Gjest Unni Johnsrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Johnsrud

Anne Marie ( f. 1. april 1876) giftet seg 17. januar 1894 i Vestre Bærum ( Tanum kirke) med Johan August Johnsrud fra Nedre Johnsrud i Lommedalen i Bærum. Ved vielsen er Anne Maries far oppgitt til 'Anders Andersen, Lermo'. Jeg skulle så veldig gjerne komme videre. Det er alt jeg vet om hennes foreldre. Jeg synes å huske at det var en del snakk om en søster halvsøster?) som het Solveig. Anne Marie sa selv at hun var fra Stjørdal ( snakket trønderdialekt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Er Lenke sjekket? Du kan jo undersøke om de har døpt noen som passer. Han bodde på Lermoen i FT 1865 også. Tynset har i hverfall kommunikasjon mot Stjørdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Hella

Det er langt fra Tynset til Stjørdal... Men i Meråker kommune er det et tettsted som heter Ler, og det er nokså nært Stjørdal. Her kan det vel tenkes at det finnes/fantes et bruk som ble kalt Lermo? Jeg har ikke sjekket dette, men med litt leting i FT finner man kanskje noe lovende? Det er jo ikke nødvendigvis sikkert at navnet Lermo er brukt som gårdsnavn i folketellingen, jeg kjenner til at plasser har hatt flere navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
Gjest Alex Dunkel

Hei Unni, dattera til Anne Marie Johnsrud er min oldemor som heter Gunda Allida Johnsrud. Allida og hennes søster (Tante Hjordis) har flyttet til New York i 1926. Familien min har altid hørt at Anne Maries andre datter druknet i en fryktelig ulykke. Oldemoren mi likte ikke å snakke om families fortid i Norge fordi hun sa at det var for trist. Følgelig har jeg mange mysterier å løse, for eksempel, hva hetet foreldrene til Anne Marie og hva hetet dattera hennes som druknet. Kan du hjelpe meg med disse spørsmåler? Jeg beklager at min norsk er så dårlig. - Alex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Berit Knudsen

Datteren som druknet i 1911, falt gjennom isen, nr.33 Lenke Ellers har jeg bare funnet 3 døtre, Jenny Alfhilde f.17/11 1896 (druknet), Karen Agnes 24/10 1898 og Hjørdis Marie 11/12 1902. Jeg har ikke sett etter sønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.