Gå til innhold
Arkivverket

[#19188] Sigurd Svendsen fra Åmodt (Østerdal)


Gjest Albert Flisnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Albert Flisnes

Sigurd Svendsen f 01.01.1890 i Åmodt emigrerte til Nord Dakota den 18.01.1913 med båten OSLO til Liverpool og videre til New York. PÅ Ellis Island står det Fenley, N.Dakota som destination. Kan noen med tilgang til folketelling 1920 og 1930 i Usa være behjelpelig med å se etter om han finnes i disse tellingene og om han eventuelt har kone og barn. På forhånd takk! Med hilsen Albert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Heggelund

Er du sikker på at han er f. 01.01.1890? Både i 1920 og 1930 finner jeg en aktuell kandidat med dette navnet, men han er censusene oppgitt å være født i 1891. I 1920 bor han i Nettle Creek i Illinois med kone og to barn, mens han i 1930 har flyttet til Aux Sable også i Illinois, men nå har familien fått to barn til. Andre på dette forumet som er bedre på USA kan sikkert bidra mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Det er i alle fall en Sigurd født 01.01.1890, døpt 06.04.1890 i Åmot, sønn av husmann Sven Olsen og Inger Olsdatter på Glomstadeie. (Åmot Mini 11 1890-1897 1/6 f.5 no.11). Men jeg vet ikke om det er han Albert har i tankene. Jeg finner forøvrig ingen født 01.01.1891 i Åmot (inkl. Nordre Osen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albert Flisnes

Sigurd f 1.1.1890 er rette person da det stemmer med foreldre og plassen Glomstadeie.Personen som Ole fant i Illinois i 1920 telling kan godt være rett person da det ofte er oppgitt ett eller to år forskjell i forskjellige tellinger. Kan du Ole oppgi navn på kone og barn som står nevnt i 1920 og 1930 telling? Da har jeg litt mer konkret å lete videre i. På forhånd takk! Albert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Heggelund

Albert, her kommer det (med litt forbehold for tyding av håndskrift): Sigurds kone heter Jennie M., er født i Illinois og er 27 år i 1920. Datter Arlotte J.(?)6 år og sønn Stanley A. 1,5 år. Det står at Sigurd er farmer og kom til Amerika i 1908. Ved tellingen i 1930 er datteren Louise E. på 9 år og sønnen Joyce S.(?) på 3 år kommet til. Håper dette kan hjelpe deg litt videre. Vennlig hilsen Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albert Flisnes

Takk til Ole for velvillig hjelp. Det ser nok ut til at denne karen kanskje ikke er den rette. Tar gjerne imot mer opplysninger hvis noen finner flere ved samme navn. Hilsen Albert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.