Gå til innhold
Arkivverket

[#19189] Kender nogen Juliane Hansdatter, født ca. 1805 i Tønsberg og bosat i Skagen, DK?


Gjest Pernille Benfeldt Tuxen
 Del

Recommended Posts

Gjest Pernille Benfeldt Tuxen

Kære medforskere!Jeg har fundet ud af, at min 3 x tipoldemor kom fra Tønsberg i Norge. Jeg ved desværre uhyre lidt om hende, men her er, hvad jeg ved:Juliane Hansdatter, født ca. 1805 i Tønsberg. Fra 1835 og årene frem til sin død ca. 1850 opholder hun sig i Skagen, Danmark. I Skagen mødte hun også min danske 3 x tipoldefar, Niels Jørgen Nielsen, som hun giftede sig med og fik to sønner.I de danske folketællinger benævnes hun ved flere navne: Juliane Hansdatter, Oleane Olesdatter og Oldiane Olsdatter – det er ret så forvirrende!! Men i kirkebogen for Skagen står hun som Juliane Hansdatter ved min 2 x tipoldefars dåb i 1836.Er der nogen i dette forum, som har Juliane Hansdatter/Oleane Olesdatter eller Oldiane Olsdatter i deres slægtsmateriale? For så hører jeg meget gerne nærmere.I det hele taget ville jeg være yderst taknemmelig for gode råd, for jeg er helt på bar bund med hensyn til Juliane Hansdatter.På forhånd mange tak!De bedste hilsnerPernille Benfeldt TuxenThailand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.