Gå til innhold
Arkivverket

[#19205] Gullaug Trulsdatter, tjenestepike i 1801 i Krødsherad


Gjest Torbjørn Steen-Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Her kommer et av mine virkelig vriene problem. Denne jenta er tjenestepike på Hamremoen gård i Krødsherad i 1801.Golloug Trulsdtr, Tienestepige, 26, UgiftNår hun senere gifter seg inn i Klemetslekta på Råenhallen kalles hun Gullaug Trulsdatter Gren, men jeg finner ingen med det navnet som er døpt i bygda. Håper noen kan kjelpe meg. Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei.Jeg finner henne ikke døpt i Krødsherad , men hun ble konfirmert på Krøderen i 1794. Hun bodde da på Hamremoen. Det stod ingen alder på noen av konfirmantene.Du nevner at hun giftet seg inn på Clemetslekten som hadde vært en tid på Råenhallen. Hvar det Clemet Kittilsen og Ingrid Olsdatter? Om så var ble en av mine tipp tipp oldefedre Thore Olsen gift med denne Ingrid etter at Clemet døde. Ingrid er ikke en av mine da hun døde 12.7.1801 og Thore giftet seg med en Gunhild Larsdatter.Det pussige er jo også at Anders Thoresen , Fyranmoen også hadde bodd der.Det var det jeg viste pr. idag.Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Dette hjelper vel ikke stort, men det er i hvertfall en Colbiørn Trulsen på Gren Søndre i Sigdal i 1801, 47 år skilt gårdbruker. Samme sted er også ei Marj Trulsdtr 56 år.Norsk stedsfortegnelse viser at det er Gren-gårder i Krødsherad (postadresse Krøderen) og i Sigdal (adr Solumsmoen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei Arnstein.Det er riktig at dette ike hjelper så mye , men kirkebøkene er borte på den tiden som Golloug skal være født. Det kunne være greit å vite at vedkommende var konfirmert i området.mvhTormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.