Gå til innhold
Arkivverket

[#19217] Ole Andersen fra Strømm/Strømmen i Vestfold


Gjest Jorunn Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn Olsen

Hei.Er det noen der ute som kan hjelpe meg med og finne alle barna til Ole Andersen, matros ifra Strømm/Strømmen i Vestfold og hans hustru Maren Christiansdatter. Ole og Maren giftet seg i 1832, da fikk de også elste sønnen Anders, så kom Anne Dorthea, min tipp oldemor i 1836 og Andreas kom den 6 Mars 1838 men så gjør kirkeboken og microfilmen ett hopp til 1845 og etter det finner jeg ikke flere barn. Filmens nr. var PF.26 fra Strømmen og Svelvik.Så er det noen som kan hjelpe meg med årene ifra 1839 til 1844 blir jeg glad for og høre ifra dere.PS. Hvor ligger Strømm/Strømmen i forhold til Svelvik?MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Mona Storli

Hei Jorunn!Jeg regner med at du har sjekket registeret 'Døypte i Hurum 1827-1846' - digitalarkivet. Disse barna ligger også registrert under Ole Andersen og Maren Christiansdatter - Strømmen :Jens Peter f. 12.9.1834 Karen Regine f. 21.9.1838 Emanuel f.6.3.1841 Oluf Martinius f. 22.03.1843Jeg finner ikke Andreas i mitt raske søk.Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Hei og takk for hjelpen Mona.Ja det er ikke rart du ikke fant Andreas han har jeg blandet bort i feil familie.Nei jeg har ikke sett 'Døpte i Hurum 1827-46'. Jeg bruker for det meste folketellingene og Kirkebøkene på microfilm, jeg er ikke så flink med internett ser du. Jeg har nå funnet disse barna på microfilmen HF. 376 fra Hurum og Lier.Igjen mange takk for hjelpen.MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.