Gå til innhold
Arkivverket

[#19219] Veggumsbakken i Sel, etterkommere av Hans og Jon.


Gjest Gunvor Tofte
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunvor Tofte

Er det noen som vet hvor det ble av disse folkene? Hans Olsen Veggumsbakken f. 1855 i Sel,gift med Ragnhild Olsd. Nårstad f. 1860.De bodde i 1900 på Finrøsteplassen, V.Toten i 1900,med barna Ole f. 1884 i Sel(Vågå), Olaf f.1890 Sel, Marie f. 1892, Øier, Anna f. 1895, Øier, Haldor Ragnvald f. 14.08.1899 Gran, Hadeland.Jon Olsen V.bakken f.1862,Sel, gift med Marit Olsd. Nårstad f. 1866.Bor på Jutulrud, V.Toten 1900 med barna Anne f. 1884, Sel,Ole f. 1887, Sel, Olea 1889, Hans 1890, Paul 1892,alle f.V.Gausdal, Even 1894 Fåberg,Ragna 1895 Ringebu, Minda 1897 Brandbu, Helga 1899 V.Toten, Klara 1900 V.Toten.Jeg vet at det skal være etterkommere i Oslo. Hans og John hadde en søster , Anne, som har mange etterk. i Sel idag,det er de som gjerne ville ha kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Tor Rustad

Gjør som Kai sier - begynn på Toten.... Orginalkilder er alltid best, men du kan jo være heldig andre steder også:Ta en titt på sidene til Gjøvik og Toten slekthistorielag:http://slektshistorielaget.no/Utflyttede rundt århundreskiftet er digitalisert der, men du skal vel ha flaks om du finner dem så tidlig?? Likevel har du da sorteret uten noen årsklasser.En viss sjanse har du til å finne den/de du leter etter ved å be noen pent om å lete i arkivkortene på Dokumentasjonssenteret; Kapp, Ø.Toten.I siste instans kan du jo ta en telefon dit. Hadde det ikke vært for at jeg reiser bort snaut tre uker og at en bondeknøl får det travelt når våren nærmer seg skulle jeg forsøkt å hjelpe.Klarer du å finne mer eksakt hvem som reiste er det plutselig overkommelig å lete i Byarkivet.Lykke til - og ta ikke inn over deg debatten som du ufrivillig fikk i gang på tema 19977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.