Gå til innhold
Arkivverket

[#19225] Hur går man vidare?


Gjest Mari Johansson
 Del

Recommended Posts

Gjest Mari Johansson

Jag håller på att forska på min mormor och morfar. Det som jag nu undrar över är hur kan man få fram uppgifter när min morfar kom till Norge. Jag vet att de gifte sig 1927-12-28 Krutå, Hatfjelldal. Jag har sökt både på prästkontoret i Hatfjelldal, ringt till Folkeregistret och varit i kontakt med statsarkivet. Min morfar hette Gustav Adolf Tomasson f.1894-09-01 Ljusdal, Sverige, troligtvis ska han ha kommit till Krutå 1924 eller 1925 och då ska han ha arbetat som slåtterman och sen som skogsarbetare. Är det någon som kan hjälpa mig hur jag ska få reda på när han kom till Krutå och varifrån? Hälsningar Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Hei, jeg kjenner sognepresten i Hattfjelldal godt. Ekteskapet var ikke 28. men 27/12-1927. Det står ingenting der, bare at han var fra Sverige. Lensmannsarkivet er stedet å lete etter når han flyttet inn til Norge. Men, det store problemet her er: Han kan ha flyttet til et annet sted enn Hattfljelldal først og da er det den berømmelige nåla i høystakken. Hvor skal en begynne å lete? Utflytting fra Sverige? Har dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.