Gå til innhold
Arkivverket

[#19226] Ments i Tronhjem? Far til Margrete Pauline ca 1820. Hun g m Anders Moen, Grytten


Gjest Osvald Rydjord
 Del

Recommended Posts

Gjest Osvald Rydjord

FT 1865 for Grytten, Møre og Romsdal viser Margrete Pauline Moen på Heen, 45 år. Søk i kirkeboken viser at hun er Mentsdatter når to av barna er født. Jeg har derimot ikke funnet dem gift verken i Grytten eller i Voll der mannen Anders Moen kommer fra. Jeg kan jo ha oversett dem. Anders var skoleholder, kanskje gått på skole i Trondhjem?Har noen forslag til hvem som er faren Ments er? Finner to i FT 1801 i Trondhjem, men kommer ikke lenger.Mvh Osvald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Det gikk bra, men hvorfor kommer ikke de samme opp ved å søke på All Resources?? Dessverre kom ikke farens navn opp, så der er jeg like langt. Men nå har jeg i hvert fall giftedatoen og takk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei igjen! I domkirken i Trondheim døpes en Margrete Pauline 29.9.1822 av foreldre Mons Larsen Raaen og Beret Jørgensdtr. Det er vel trolig ikke denne du søker, men av og til kan Mens være feilskrift for Mons.Jeg finner ikke Mons og Beret gift.På all resources må flere opplysninger være med.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Takk Odd for engasjement og hjelp. Det er vel ikke usannsynlig at det er den rette. Å bli døpt Margrete Pauline og med etternavn så likt er vel ikke bare tilfeldigheter. Alderen på henne, 45 år ved FT 1865, er jo ikke mye gal sett i forhold til at hun er døpt i 1822. Og Mons og Ments har nok gått om hverandre.Men siden de er ugift blir det nok kanskje vanskelig å komme videre. Men skal sjekke giftemålet til Margrete Pauline ved neste Riksarkivbesøk og også se om foreldrene blir gift i Trondhjem.Mvh Osvald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.