Gå til innhold
Arkivverket

[#19228] Marie Henriksen gift med Johan Jonsen Hølleland


Gjest Rigmor Waler Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rigmor Waler Iversen

Johan Johnsen Hølleland f. 1882 Hølleland, Lindås i Hordaland gifter seg omkring 1908/09 med Marie Henriksen. (Deres første barn Jenny blir født 1909)Marie skal være født 1886,(jeg har tidligere notert 9 november)og hun skulle komme fra Lillesand? Mandal?Jeg har forsøkt å lete, men den eneste jeg får til å passe er en Marie Henriksen f. 1886 som i 1900T bor i Ytre Strandgate 14, i Mandal. Det er vel kanskje moren Anne Henriksen f. 1852 (gift) hun bor sammen med.Marie og Jon fikk i alt 7 barn, og flyttet senere til Oslo, men før det tror jeg at de bodde i Eydehavn eller Tvedestrand.Marie Henriksen døde i Oslo 23 januar 1960. Er det noen som kan hjelpe meg videre på veien her? Jeg aner ikke hvem hennes foreldre var. Alt er av interesse, og alle innspill mottas med stor takk.*Smil* og hilsen fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei Egil.Jeg vet desverre ikke hvor noen av barna ble født. (Mandal? Eydehavn? Tvedestrand?)De kom ihvertfall på løpende bånd: Jenny 1909, Ingemann Storm 1910, Mary Jofrida 1912, Ingeborg Tomona f.9 juli 1914 - d. 31.03.1990 Oslo,(min datter og mine stedøtres bestemor) Torleif Amadeus 1916, Astrid Constance 1918 og Lillian Tordis 1920.Marie Henriksen (Hølleland)døde 23 januar 1960 i Oslo og hennes mann Johan Jonsen Hølleland døde i 1963.Veldig glad for all hjelp.*Smil* og hilsen fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Du må prøve ut i fra bestenor Ingeborg, hvor 'levde!' hun? ! Du må prøve når/hvor hun (de) ble konfirmert. Eller finne noe om event. sifter som kan si noe om sted, event. navn bruk / forandring. Det er jo ikke mange 'åpne' kilder etter 1900. Mange hilsen Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei igjen Egil.Jeg vet desverre ikke annet om min avdøde manns avdøde bestemor at hun het Ingeborg Tomona Jonsen Hølleland f. 09.07.1914, (Tvedestrand?Eydehavn? som er blitt nevnt)og at hun døde 31.03.1990 i Oslo.Hun var gift med Øyvind Iversen f. 8 mars 1910 fra Oslo. Det er ingen igjen å spørre.Det er blitt sagt at Ingeborgs far Johan Jonsen Hølleland f.1882 Lindås,Hordaland giftet seg med Marie Henriksen og at hun visstnok skulle være fra Lillesand, men jeg har ikke klart å finne noen Marie Henriksen f. 1886 i Lillesand.Derfor var jeg inne på tanken at det kanskje kunne være den Marie Henriksen f. 1886 som jeg fant i Ytre Strandgate 14, i FT 1900 for Mandal.Jeg har som sagt notert datoen 9 november 1886 på Marie Henriksen. Jeg er vel kanskje en gang blitt fortalt det.Johan og Marie bosatte seg i Oslo, men når vet jeg ikke.Takk for innspill.*Smil* og hilsen fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei!Jeg kan glemme alle mine tidligere gjetninger på at Marie Henriksen skulle komme fra Mandal.Jeg har vært i kontakt med min svoger som hadde en ku/ko koppevaksine på Marie Henriksen.Hun var visstnok født utenom ekteskap.Hun fikk denne vaksinen 26 juli 1887, født Hole. (Det kan jo stemme med datoen 9 november 1886 som jeg skrev tidligere.)Hennes far heter Jon (Johan) Andreas Henriksen og moren heter Ingeborg Theisen.Jeg vet ikke hvor Hole ligger, (har hørt om Hole i Buskerud)men det er jo også blitt sagt at hun skulle komme fra Lillesand.Kan disse nye opplysningene kanskje hjelpe meg videre på veien?Mvh. og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.