Gå til innhold
Arkivverket

[#19242] Søkefunksjonen


Gjest Ketil Firing Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ketil Firing Hanssen

På siden Lenke ('Søk' i øvre høyre hjørne) står følgende å lese:Søkefunksjonen gjer forskjell på store og små bokstavar. 'aker' vil finna både Ullensaker og Jevnaker, men ikkje AkerDette er ikke tilfelle, det gjøres ikke forskjell på store og små bokstaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Når du søker på 'aker', kommer både Aker, Akershus, Ringsaker og Jevnaker.Når du søker på 'Aker', får du opp Aker og Akershus, men ikke Ringsaker og Jevnaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Astrid har nok brukt søkefunksjonen til debattforumet. Jeg snakker om søkefunksjonen på den øverste menylinja (til høyre for 'Siste 100')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Da er jeg fullstendig enig med dere. Søk i databaser har har aldri skilt mellom store og små bokstaver, men jeg skulle ønske så var tilfelle. Kanskje Jan Oldervoll ordner dette for oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

Kva vinn vi på det? Endå ein ting å passe på - og endå ein grunn til ikkje å få treff når vi bruker søkefunksjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Dette dreier seg ikkje om søk i dataene; det dreier seg berre om søk eter databasenamn. Aker er eit godt eksempel. Søkjer ein etter Aker vil ein ikkje ha t.d Ullensaker og Jevnaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.